Dekenrek, nut?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Dekenrek, nut?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 11:28

Hoi,

omdat ik net een zoekertje zag staan van iemand die een dekenrek zoekt,
vroeg ik me eigelijk af: wat voor nut heeft dit heeft...

Koop je dit om dekens te laten luchten?
Of om te stockeren?

Want mijn enige idee is: er kunnen toch gemakkelijk muizen aan...?

Ik vond zoiets interessant voor onderleggers en zweetdekens op te laten luchten,
maar als ze zo open en bloot omhoog hangen, denk ik toch steeds weer aan die muizen
die van mijn materiaal wel een lekker nestje kunnen maken?

Wie kan mijn visie eventjes doorprikken ;)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:28

ik heb nog nooit last van muizen gehad, eerder als het opgevouwen ligt in een kast

Zo kun je ze makkelijk laten drogen en neemt niet heel veel plek in beslag

Antheman

Re: Dekenrek, nut?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:35

Ik heb een dekenrek en vind hem erg fijn! Hij hangt vrij hoog, zodat de dekens helemaal "uit" kunnen hangen.

Ik heb mijn dekjes er ook op hangen en zo droogt alles mooi op. Lekker muisvrij.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:37

ik denk dat als je meer dan 1 paard hebt het wel handig is om je zweetdekens te laten drogen na het rijden en eventueel je andere dekens even te luchten terwijl je rijdt...

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 11:46

Heb hier 4 paarden waarvan 3 in beweging en ik heb inderdaad wel nood aan iets waar de dekjes, nierdekens en zweetdekens rustig kunnen drogen. Die blijven dan wel hangen tot ik ze de volgende keer nodig heb.

Als er mensen zijn die inderdaad goede ervaringen hebben met dit ding, kan ik dit dus op mijn nieuwjaarslijstje plaatsen :j

ToCa10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:06

Ik zou wel graag zo'n rek willen hebben. Wij hebben helemaal niet de mogelijkheid je deken uit te hangen. Gaat nog het beste in m'n auto maar dat ruikt niet al te fris.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 15:24

Ik vind het ook gewoon makkelijk. Als ik al mijn dekens in mijn kast zou moeten bewaren zou er bijna niets anders meer bij passen..!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 15:28

Al jaren een dekenrek en geen last van actieve muizen op stal, dus een ideaal ding :+

Ik hang mijn dekens er op uit om te laten luchten/drogen en mijn dekjes hangen aan mijn dekenrek. Dekens zouden echt niet in mijn kast passen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 15:32

Dekens liggen bij mij nu in een dode diepvriezer, maar die ruiken altijd muf en naar schimmel terwijl er geen schimmel in te vinden is :n

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 15:33

een ijskast en vriezer gaan altijd "muf" ruiken als je ze dichtdoet en ze staan niet aan...

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 15:36

Wij hebben het op de pensionstal waar wij staan. Ik vind het ideaal, kan mn dekens goed kwijt en heb thuis minder rommel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 15:37

Op mijn vorige stal kreeg iedereen een eigen dekenrek, ik heb nooit wat gemerkt van muizen, voordeel is dat het goed kan verluchten, nadeel is dat je deken vreselijk stoffig en vies wordt als je het te lang laat hangen!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:39

Op mijn stal hebben we ook een dekenrek die ik kan gebruiken, vind het ideaal om een vochtige of natte deken uit te hangen, het droogt daardoor sneller op. Daarbij hangt het hoog genoeg zodat muizen er niet bij kunnen.