wel of geen boomloze zadels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ydnew

wel of geen boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 00:14

Hallo,

graag jullie mening, wij willen binnenkort onze paarden nieuwe zadels doen. Mijn vriend en ik rijden beiden graag op een boomloos zadel. Nu wil hij voor elk paard een aanschaffen maar toch mede door mij hebben wij twijvels. Dit doordat ik nu mijn eigen zadel tijdelijk voor mijn fjord gebruik gezien hij afgelopen paar maanden een stuk breder is geworden en zijn eigen zadel wat krapjes lijkt te worden. Als ik hem rij ligt het zadel goed, maar zodra er gasten op gaan rijden gaat ie naar rechts hangen. Of ik hang naar links.....of ??.... de meeste mensen hangen naar rechts? Ben bang dat doordat wij veel onervaren ruiters hebben dat dit niet helemaal gaat werken/ Laatst iemand die onderweg wel 3 gaatjes in beugel riemen verschil kreeg....vond dat wel ernstig. Naar mijn idee is Chris (de fjord) niet scheef.

mayke_

Re: wel of geen boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:57

Ik wou voor een pony bij ons op stal ook een boomloos zadel voor mijn gehandicapte nichtje.
Die kan niet fijn zitten op die pony met en boomzadel en een ander zadel zoeken met boom voor zo'n klein formaatje pony is lastig.
Nu hebben we tijdje geleden een boomloos zadel te leen gehad om te proberen en dan eventueel te bestellen.
Maar je moet naar mijn idee een goede onafhankelijke zit hebben op een boomloos zadel.
Mijn nichtje ging ook scheef zitten en uit eindelijk zag je recht een afdruk van het zadel en links niet dus hij is gelijk de deur weer uit gegaan.
Pony werd er ook narrig van maar veder heb ik echt geen verstand van boomloze zadels ben er niet zo'n fan van.

Marcha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 15:26

Ik zou het niet doen Wendy. Je gaat al zo snel scheef zitten door de natuurlijke scheefheid van ruiter en paard, dat het me zeker niet bevorderlijk lijkt. En mij lijkt het voor de paarden ook minder fijn als ze een onervaren ruiter op hun rug hebben omdat ze toch eerder contact op de rug hebben.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 19:34

Hey.

Ja, ik zat daar ook aan te denken......je weet wel wie zat zo ontzettend scheef op Chris op dat zadel dat ik toch nog meer begon te twijfelen. Daarna zelf er weer opgereden en gewoon niet he? Ook meisje op de zaterdag zit helemaal scheef terwijl ze nog wordt vastgehouden ook......
Gewone engelse zadels lijkt mij dan ook de beste oplossing maar waar? en wat?