Hoefschoenen voor mini shet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Niekje51

Hoefschoenen voor mini shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 12:10

Mijn mini shetlander wordt op dit moment beleerd voor de kar, nu moet ik aan schoeisel gaan denken, want haar hoefjes mogen natuurlijk niet teveel gaan slijten. Een poos geleden heeft mijn smid voor de gein eens gekeken hoe ijzertjes bij haar paste en zijn kleinste maatje verzoop zij in. Dat gaat em dus niet worden. Daarnaast ben ik ook geen fan van ijzers wanneer dit niet noodzakelijk is.

Ik ben heel erg benieuwd naar hoefschoenen, de ervaringen en vooral wie ervaring heeft bij mini shetlanders met hoefschoenen. Welke merken bieden een schoentje aan dat klein genoeg is, goed past en lekker zit? Ze is namelijk echt heel erg fijntjes gebouwd. Als je haar hoefje tussen duim en wijsvinger vastpakt aan binnen en buitenkant is het ongeveer zo’n 7cm breed. Ze groeit overigens niet meer, is 7 jaar oud en 86cm schofthoogte.
Laatst bijgewerkt door Niekje51 op 14-11-11 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

lines

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 12:13

Vjestagirl

Re: Hoefschoenen voor mini shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 12:21

Wat ook fantastisch werkt is gewoon trainen. In het begin zullen haar hoefjes idd slijten op het asfalt. Maar daardoor gaan ze ook weer sneller groeien, worden harder en met een jaartje zul je zien dat ze ontzettend harde hoefjes heeft, die bijna niet meer slijten op het asfalt. Scheelt je n boel geld in hoefschoentjes.

Niekje51

Re: Hoefschoenen voor mini shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 13:19

@lines: Thanks! Ik ga eens contact opnemen
@Vjestagirl: Persoonlijk ga ik toch liever voor schoentjes. Ze loopt naast de fiets vaker op het asfalt, dat doen we al jaren, maar haar hoefjes zijn nog nooit zover gekomen dat ze bijna niet meer slijten. Wat fijn dat het bij jou wel zo werkt.