Barefoot of toch een ander merk boomlooszadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wubbo

Barefoot of toch een ander merk boomlooszadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 08:44

Ik wilde graag weten of barefoot het enige "echte" merk is van boomloze zadels? (vanwege hun VPS syteem)
Of zijn andere merken ook goed?
Want je ziet eigenlijk zoveel verschillende merken (Funrider; Trosion: Randolls en nog een paar) en modellen dat het moeilijk kiezen is welke het beste bij zowel jou als je paard past.
Je kunt niet alle modellen uitproberen en daarom probeer ik via deze manier wat meer meningen/ervaring te krijgen van gebruikers van boomloze zadel.
Alvast bedankt.

DubbelFun

Re: Barefoot of toch een ander merk boomlooszadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 12:13

In den beginnen :) was er Torsion. Die werden als duur ervaren en dus kwam BareFoot met een 'nep' Torsion voor de helft van de prijs. Dit sloeg goed aan en sindsdien is BareFoot doorgeëvolueert tot een eigen merk met veel modellen en een behoorlijk prijsrange, waarbij de duurdere modellen ondertussen net zo duur zijn als de Torsion :D
Omdat de BareFoot zo goed in de markt lag zijn er meer fabrikanten in het boomloze concept gesprongen en komt er tegenwoordig vooral veel uit India.
Buiten dat je hier wat kinderarbeid achter mag verwachten zijn ze kwalitatief ook niet allemaal echt rij-waardig, maar ik wil ze ook niet allemaal slecht noemen.
Van de merken als BareFoot en Torsion zijn er dealers waar je een proefmodel kunt proberen, van de ombekende merken zul je óf gewoon de gok moeten nemen óf goede afspraken op papier maken en hopen dat die nagekomen worden.

EliseLukas

Re: Barefoot of toch een ander merk boomlooszadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:03

Ik heb een Trekker en ben daar tevreden over. Het eerste zadel dat niet alle kanten op schuift...