pfiff charles dressuur.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

akp

pfiff charles dressuur.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 18:18

ik heb een cliff barnsby dressuurzadel type AVG te koop staan omdat het zadel te smal is voor mijn jonge paard. hier had iemand op gereageerd met dat ze een zadel te ruil had, het ging om een pfiff charles dressuurzadel. het is een compleet nieuw zadel, nog nooit gebruikt. met een verwisselbare boom. het leek mij een goede ruil dus we hebben afgesproken om de zadels op te sturen naar elkaar. heeft iemand ervaring met deze zadels? met de kwaliteit en pasvorm etc? kon zelf niet zoveel informatie vinden!
alvast bedankt! :)

Eastpak

Re: pfiff charles dressuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 18:21

Ik zou persoonlijk nooit via internet afspreken om een zadel te ruilen en dan op te sturen. Je weet nooit wie of het om een bedrieger gaat.

akp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 19:35

deze persoon heeft ook een advertentie op marktplaats staan en ik heb al haar gegevens, naam adres telefoon nummer etc. en de vrouw woont te ver weg om langs te gaan of het zadel op te halen. maar dit terzijde. ik wil graag iets weten over de zadels. :j

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 19:38

en omdat het een wisselbare boom heeft past het?
Ik zou daar niet zo zeker van zijn, pasvorm gaat om meer als het voorboompje.

akp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 20:15

lailapri schreef:
en omdat het een wisselbare boom heeft past het?
Ik zou daar niet zo zeker van zijn, pasvorm gaat om meer als het voorboompje.

je hebt mij niet horen zeggen dat het zadel zou passen omdat het een verwisselbare boom heeft. :') daarom vraag ik nu of iemand ervaring heeft met de kwaliteit en de pasvorm etc. :)

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 20:34

Ik zou het heel zonde vinden als je een nieuw (dan 2e hands) zadel hebt die je niet kunt gebruiken en aan de straatstenen niet kwijt kunt.
[VSW] Wie kent het merk Pfiff?
gaat over het merk

wat ik zo van de foto's kan zien van pfif is dat het er best netjes uitziet maar de foto's die ik op marktplaats zie doen me niet het idee geven dat dat zadel recht is.

akp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 20:36

lailapri schreef:
Ik zou het heel zonde vinden als je een nieuw (dan 2e hands) zadel hebt die je niet kunt gebruiken en aan de straatstenen niet kwijt kunt.
[VSW] Wie kent het merk Pfiff?
gaat over het merk

wat ik zo van de foto's kan zien van pfif is dat het er best netjes uitziet maar de foto's die ik op marktplaats zie doen me niet het idee geven dat dat zadel recht is.

dankje! was dit topic zelf ook al eens tegengekomen maar het is al erg oud. laatste post was in 2006. oke je hebt de advertentie dus op marktplaats opgezocht? :)

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 20:40

Ik heb geen ervaring met het Charles model maar de modellen die wij veel verkopen van Pfiff zijn eigenlijk allemaal erg fijne zadels. Mooie kwaliteit voor een mooie prijs. Klanten zijn vaak erg tevreden en we horen vooral erg veel dat ze zo vreselijk lekker zitten.
We hebben ook nog nooit een garantie kwestie gehad met deze zadels en hebben 1 zadel zo'n drie jaar gevolgd om te kijken hoe hij langere tijd beviel.

akp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 21:18

LADPR schreef:
Ik heb geen ervaring met het Charles model maar de modellen die wij veel verkopen van Pfiff zijn eigenlijk allemaal erg fijne zadels. Mooie kwaliteit voor een mooie prijs. Klanten zijn vaak erg tevreden en we horen vooral erg veel dat ze zo vreselijk lekker zitten.
We hebben ook nog nooit een garantie kwestie gehad met deze zadels en hebben 1 zadel zo'n drie jaar gevolgd om te kijken hoe hij langere tijd beviel.

bedankt voor je reactie! :j en hoe zit het met de pasvorm, ik heb een vrij 'standaard' kwpnner je kan het natuurlijk vooraf nooit zeggen maar hoe doen de zadels het daarop?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 21:42

De meeste zadels van Pfiff hebben een vrij universele pasvorm. Mits je dus een gemiddeld gebouwd paard hebt aangezien bijna alle zadel een medium boom hebben.

De Charles heeft dan wel een verwisselbare boom maar ik denk gezien de rest van hun zadels dat het wel gebouwd is naar de rug van een gemiddeld paard. Maar nogmaals met de Charles heb ik geen ervaring.