inch dressuurzadel.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxABMBxx

inch dressuurzadel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 14:56

Hallo,

Ik wil een nieuw dressuurzadel aanschaffen voor mijn pony.
Alleen ik heb niet echt verstand van al die zadel maten en ik wil alvast kijken op de sites watvoor zadel ik precies wil enzo.
Dus wie kan mij helpen ?
Zelf heb ik maat 36/38 en ik heb een new forest d-pony, niet al te breed dus :)

groetjes

Sodeletuut

Re: inch dressuurzadel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 15:11

Je kunt niet zomaar een zadel voor je pony aanschaffen naar aanleiding van de inchmaat. Het zadel moet aangepast worden aan de rug van je pony. De inchmaat heeft te maken met jouw eigen maat, ik denk dat voor jou een 17" prima is. Maar voor je pony moet je naar een zadelmaker gaan die er eentje aan past op de rug. :j

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 17:50

xxABMBxx schreef:
Dus wie kan mij helpen ?

Een zadelmaker kan je hier perfect mee helpen. De inchmaat geeft de lengte aan van het zadel. Waarschijnlijk zel een 17 of 17,5 inch geschikt zijn voor jou, ook afhankelijk van de diepte van de zit.
Boommaten van zadels worden door elk merk weer anders weergegeven, en zijn dus onderling absoluut niet te vergelijken. Hiervoor zul je een zadelmaker moeten laten komen om verschillende zadels te passen die jij vervolgens weer kan proberen om te zien of je er zelf wel lekker in zit.
Succes met de zoektocht!