Past dit barebackpad?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tara_Jenny

Past dit barebackpad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 12:06

Hallo,
Ik heb nu al 1,5 jaar een barebackpad van equiplay: http://equiplay.eu/barebackpad-standaar ... p-161.html.
Hij is wel erg fijn, en ik ben er ook wel tevreden over, maar begint een beetje te slijten. Ik gebruik hem erg veel dus dat zal er wel wat mee te maken hebben. Het zit gedeelte wordt wat gladder en bij het handvat is de naad losgegaan dus komt het schuim van het pad er bijna uit. Daarom wil ik een nieuwe :D.
Een emiel voest barebackpad met tempur zou ik wel willen. Maar ik heb ergens gelezen dat hij te groot is voor kleine pony's. Mijn pony is 1,36. Weet iemand of het dan wel goed ligt op de rug?
En als dat niet het geval is ben ik op zoek naar een die wel goed ligt. Dus als iemand er een weet?

antje_vip

Re: Past dit barebackpad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 16:18

Zijn er maten in bbp's dan? Volgens mij passen ze allemaal aangezien het gewoon een stevig dekje met een singel is. (die van mij dan)

tamary

Re: Past dit barebackpad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 16:29

Als ze te lang zijn kunnen ze gaan schuren achteraan, omdat de lendenen bij een paard nogal bewegelijk zijn. Zelfde effect heb je ook met boomloze zadels.

NiG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 19:30

Heb de bbp van tempur op een fjord (van 1.45, met een vrij korte rug) gebruikt, dat ging prima. Vond m erg fijn zitten. Wel altijd een dekje eronder gedaan tegen de haren die in de stof blijven hangen.
Verder is ie in de zomer errug warm en zweterig, dus gebruikte m alleen swinters. En dan is ie in het begin heel erg hard als het koud is, wordt vervolgens wat zachter door de warmte van jou en je paard, én daardoor moet je bijsingelen, want gaat daardoor los zitten. (hier kwam ik tijdens een galopje in het bos een keer achter - schoof opeens helemaal opzij). Ik verwacht trouwens dat je deze goed door kunt verkopen als hij toch te lang is.

Misschien kun je de lengte van de pad vergelijken met die van je huidige.