Bitlooshoofdstel van Ruitersportshop.com, welke maat!?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Milky_Way

Bitlooshoofdstel van Ruitersportshop.com, welke maat!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 11:58

Hoi allemaal!

Ik heb mijn oog laten vallen op dit bitlozehoofdstel van ruistersportshop.com:
Afbeelding

Er staat bij de omschrijving dat ze deze in de maten: Pony,Cob/Full en extra Full hebben (door de , tussen pony en Cob neem ik aan dat ze dat als 1 maat zien?)
Op de foto heeft een shetlander het hoofdstel om (neem ook aan dat dat de kleinste maat is die ze hebben). Ik wil het hoofdstel voor een Haflinger en een Fjord gebruiken, en mijn eerste idee zou uitgaan naar de Cob maat. Maar als ik die neusriem zo op die shet zie lijk me dat voor een Haflinger/Fjord misschien net wat krap worden?

Op deze foto (van bokt) draagt een grotere pony/paard het hoofdstel, zou dit een Full zijn?
Afbeelding

Zijn er mensen met dit hoofdstel en welke maat hebben jullie gekozen? Of welke maat zouden jullie mij adviseren om te nemen?

Alvast heel erg bedankt!

antje_vip

Re: Bitlooshoofdstel van Ruitersportshop.com, welke maat!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 16:22

Gewoon dezelfde maat als je halster.

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 20:01

Ik heb een full. Die past zowel mijn E-pony als het paard van mijn vriend :)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 14:43

Ik heb hem in extra Full, en mijn paard heeft een normale Full maat in haar gewone trenshoofdstel. Past perfect :)

Bij mijn weten hebben ze de ponymaat, de middelmaat (= Cob/full) en de echte grote fullmaat (= extra full). Ik vind de neusriem vrij klein vallen, mijn paard heeft maar een heel smal neusje maar de neusriem van de extra full had echt niet kleiner mogen vallen. Zou voor een meer breed hoofd wat veel Fjorden/Haflingers vaak hebben toch ook voor de grootste maat gaan :)

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 11:43

Bedankt voor de tips! ik heb via MP iemand gevonden die dit hoofdstel 2e hands verkoopt en die zij heeft past makkelijk op een fjord en haflinger :)
Ik neem die van haar dus over :)