Bedankt voor de reacties.
Lusitano schreef:als zijn schouder beter bespierd is dan hoeft er toch geen bredere boom op?
Ik zou eerder iemand laten komen met een drukmeter en kijken of je iets met de vulling kunt doen of dat je wellicht een heel ander type zadel nodig hebt. Maar pas op, de meeste zadelmakers verkopen je maar al te graag een nieuw zadel!
eerst door een onafhankelijke laten testen is de beste optie denk ik,
Had het 2 jaar geleden laten passen, en het lag perfect. Zadelmaker had me toen zelf ook laten voelen wanneer het goed ligt ed omdat ik er zelf niet veel van wist. Nu heb ik toch het gevoel dat het te krap is geworden, paard gooit ook tekens het hoofd omhoog als ik dit zadel opleg terwijl bij een ander hij dat niet doe. Daar merk ik ook dat het minder krap is.
Wou hier eerst meningen weten voor ik naar een zadelmaker ga, die kijken ook graag naar de centjes die binnenkomen. Wat natuurlijk heel logisch is.
Edit: paard is 17 jaar dus het is 'denk ik' niet van de groei dat hij zo erg veranderd is in bouw. Hij wordt de afgelopen 2 jaar ook intensiever gereden dan vroeger.
Laatst bijgewerkt door Leen op 13-11-11 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt