Veiligheidsbeugels, hoe te dragen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bon_ita

Veiligheidsbeugels, hoe te dragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 17:09

Haha dit is echt ernstig, maar ik heb van mijn vader een set veiligheidsbeugels gekregen omdat hij dat nodig vond (hij had ergens gelezen dat het ó zo veilig was en om zichzelf gerust te stellen heeft hij ze gekocht :+ ) Heel lief natuurlijk, maar ik heb de ballen verstand van die dingen. Ik weet dat het elastiek eraf hoort te klappen als je valt, klinkt erg handig. Maar nu de vraag, hoe moet je die dingen dragen? Moet het elastiek aan de kant van je paard zitten, of aan de andere kant?

Ik voel me nu echt een domme koe. }:0 Maar beter vragen dan dat ik straks voor banketstaaf <:) rij, hihi.

Het gaat om dit soort beugels : Afbeelding

diddletje

Re: Veiligheidsbeugels, hoe te dragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 17:11

elastiek hoort aan de buitenkant. anders heb je er niet zo veel aan

iklieftponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 17:11

het elastiek hoort aan de buitenkant van de pony zegmaar, dus de niet elastieke kant "zit" tegen de pony aan. meer weet ik er niet van!

wel lief dat ie ze dan koopt, had mijn vader niet gedaan voor mij!

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 17:12

Elastiek hoort inderdaad aan de buitenkant. Als je dan valt en je blijt in de beugels hangen, dan steunt je voet tegen de buitenkant van de beugel en dan gaat het elastiek los en is je voet uit de beugel :) !

Bon_ita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 17:19

Aah oké, ja dat dacht ik dus al. Maar ik wist het niet zeker en het zou banketstaaf zijn als ik die dingen verkeerd gebruik natuurlijk, haha :+ . Ja het is inderdaad lief dat hij ze gekocht heeft en voor hem een pak van zijn hart, haha.

Grooming_Mom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 17:33

Wat lief van je vader !
Mijn dochtertje heeft ze ook ( ik aan haar gegeven hahaha ) en die is er al een paar keer afgevallen en toen was ik toch blij dat ze van die beugels had hoor .
De elastiek springt los en je voet kan niet blijven hangen .

Bon_ita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 17:38

Ja haha, mijn paard is jong, braaf maar haalt nog wel eens streken uit en ik val er dus ook nog wel eens af. Voor mij niet zo'n probleem, maar mijn ouders worden daar nogal angstig van, dus mijn vader is stiekem achter zijn computer gaan zitten hoe hij zijn dochter 'veiliger' op een paard kan laten rijden, hihi. Het is toch niet anders met rijden neem ik aan? Dezelfde steun ect?

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 17:43

Nee je merkt er niks anders aan tijdens het rijden :)

Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 17:59

Zie hieronder;

https://www.paardentips.com/Veiligheids ... 2_cm/i111/

Dit is een iets andere beugel, zonder elastiek, maar op het plaatje zie je duidelijk de open kant aan de kant vh paard.
Het zou best zo kunnen zijn dat wanneer je eraf valt je ondersteboven hangt dat de buitenkant dan de binnenkant is??? :+
Denk wel dat als je vast komt te hangen in je beugel je met dit soort veiliger af bent, maakt dan volgens mij niet uit hoe ze zitten.
Ikzelf had beugels waarvan de buitenzijde met een sterke veer aan de onderkant zat en de bovenzijde een magneet. Uiteindelijk kapot gegaan door achter hekpaal te blijven hangen |(

Bon_ita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 18:05

Ja die foto had ik ook gezien, maar dit is een totaal andere beugel dus daarom twijfel ik heel erg. Hij ziet er trouwens ook eng uit, ik zou dan echt bang zijn dat ik continu mijn beugels zou verliezen :')

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 18:10

Mijn verzorgpony heeft de beugels die hierboven in de link staan ook. Zijn erg fijne beugels, die je snel kwijt bent als je eraf knalt. Tijdens het rijden heb ik geen last van beugels verliezen, zolang je je hak maar netjes omlaag houdt (zoals je eigenlijk altijd doet, of zou moeten doen). Krijg door die beugels trouwens wel een betere beenligging en draai ik m'n tenen ook niet meer naar buiten.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 18:14

Bon_ita schreef:
Aah oké, ja dat dacht ik dus al. Maar ik wist het niet zeker en het zou banketstaaf zijn als ik die dingen verkeerd gebruik natuurlijk, haha :+ . Ja het is inderdaad lief dat hij ze gekocht heeft en voor hem een pak van zijn hart, haha.

Je voelt het echt wel hoor dat ze verkeerd zitten :j ze daan dan schuin naar binnen

jessica_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 18:28

Ik heb dezelfde beugels en het elastiek moet idd aan de buitenkant. :)
Vind het zelf erg veilige beugels, ben al meerdere malen gevallen en wanneer je voet blijft steken knapt het elastiekje.