Welke afspraken maak je met het passen/kopen van een zadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse

Welke afspraken maak je met het passen/kopen van een zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 19:02

Ik heb mijn springzadel te koop staan en ik kreeg gisteren een mailtje van iemand die geinteresseerd is en vroeg of ze het zadel mag passen.
Uiteraard snap ik dat je wilt weten of het zadel past op je paard, maar wat voor afspraken maak je met zo'n toekomstige koper? :?
Ik heb zowel mijn dressuurzadel als mijn springzadel nieuw gekocht bij de zadelmaker, dus ik heb geen idee wat gebruikelijk is. :o?
Gewoon het hele bedrag betalen en retouren binnen 24 uur oid?
Wie heeft er ervaring en tips? :D

HTM

Re: Welke afspraken maak je met het passen/kopen van een zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 19:10

Het volledige bedrag laten betalen, en 2 a 3 dagen geven om te passen.
Zou ook afspraken maken over het wel of niet ermee rijden, wie er gaat betalen als die beschadigd onderweg enz.

En zeker een termijn afspreken waarin ze moeten aangeven of het wel of niet past, en of ze hem willen houden of niet.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 19:15

Ik doe het net als HTM, als ze het zadel gewoon kopen geef ik ze een aantal dagen de tijd om te proberen.
Als het zadel dan niet bevalt brengen ze hem terug en krijgen ze het geld weer terug.
Ik zou het niet willen dat er een paard rond loopt met een slecht passend zadel wat van mij geweest is, omdat ik hem niet terug wilde nemen.
24 Uur is erg kort, vaak wil de koper ook nog dat er iemand naar kijkt die er meer verstand van heeft en die tijd moet je ze wel gunnen.

Stel dat het zadel zou beschadigen in die probeertijd (heb ik gelukkig niet meegemaakt) dan zou ik hem niet meer terug nemen.