gezocht: ONVERWOESTBARE winterdeken.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tjoepatjoep

gezocht: ONVERWOESTBARE winterdeken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 13:51

hallo allemaal,

Ik heb een 9 jaar oude kwpner ruin, en ben voor hem weer opzoek naar een nieuwe winterdeken.
Alleen: paardlief houd wel van bijten en schuren en klieren. dus dekens gaan bij mij altijd stuk.
vooral aan de voorkant is het een drama.
hij kan er makkelijk bij met zn lipjes en gaat dan aan de randjes lopen trekken en scheuren.
Ik zat aan een deken te denken die aan de voorkant wat strakker zit, of wat hoger zodat hij net niet bij de randjes kan,
verder moet de deken echt stevig zijn, waterdicht en moet hij echt tegen rollen springen bokken en rennen kunnen, :')
prijsklasse; graag niet te duur, :o

iemand ideeen?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: gezocht: ONVERWOESTBARE winterdeken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:54

Ik heb 'm!!!!
Mijn paard heeft er eentje die wel kapot kan, maar heel makkelijk herstelt. Het is een speciale technologie, waardoor het "gat" gewoon weer dichtgaat. Tevens past de deken zich aan, als het kouder word, word hij warmer. Heel handig. :j

(Sorry, het is flauw, I know...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:10

Staat hij veel buiten? Anders zou je nog een canvas hengsten deken kunnen nemen. Canvas is bijna onverwoestbaar, en veel hengsten dekens hebben geen klipjes aan de voorkant, dus kan hij die ook niet kapot trekken

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:17

New Zeeland dekens schijnen onverwoestbaar te zijn.
Zag ze hier ook laatst op bokt te koop.

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:08

even zoeken op hengsten dekens, die zitten dicht aan de voorkant, dus moeten over ze hoofd aan, en zijn meestal van canvas, heel zwaar en sterk

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:49

Rambo dekens zijn van balastic nylon (kogelvrije vesten stof) en zo goed als onverwoestbaar

Floortje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:56

Ik ga met Kaspar mee, mijn paarden hebben ook Rambo en een van hen is een echte sloper die dekens uittrekt, kapot maakt, door de stal sleurt, en met zijn Rambo's helemaal nergens last van.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:59

Mijn vorige paard trok ook de hele voorkant verrot. Daar heb ik een soort van klepje onder het halster gemaakt, dat als hij ''bukte'' richting de borst het klepje na voren klapte waardoor hij dus niet meer in de deken kon bijten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:00

Rambo inderdaad! Die zijn bij mij nog steeds onverwoestbaar. Het kost wat, maar dan heb je ook wat!

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:24

ALLE dekens kunnen kapot, dat is gewoon zo. Als ze echt willen slopen kan niets tegen paardenkracht op.

Alleen de ene deken is natuurlijk wel een stuk sterker dan de ander. Dit kan je zien in het aantal Dernier (het aantal draden waarmee is geweven). Bij een echte sloper moet je zoeken naar dekens vanaf 1680 dernier en dan het liefst uit ripstop, dus dat er dikkere draden in blokjes door de deken zijn geweven om te scheur te stoppen (de standaard outdoor dekens zijn 600D en een vrij sterke deken is 1200D). Ballistic Nylon is ook enorm sterk, Bucas heeft hier dekens van en Rambo volgens mij ook.

Canvas kan ook vrij makkelijk stuk.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:04

Thirza schreef:

Jup.. wij hebben ze hier al járen. Ze zijn vreselijk zwaar en in het begin erg stug, maar als ze eenmaal gevormd zijn naar het paard zijn ze prima te doen. Ze gaan hééél erg lang mee, sommige dekens hier zijn al minimaal 20 jaar oud, zitten een paar kleine gaten in maar hij scheurt niet door. Is echt een aanrader voor paarden die graag hun dekens slopen, hoewel het niet mijn eerste keus zou zijn omdat ze erg zwaar zijn en ze nog wel eens schuren op de borst.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 08:35

XladyX schreef:
Thirza schreef:

Jup.. wij hebben ze hier al járen. Ze zijn vreselijk zwaar en in het begin erg stug, maar als ze eenmaal gevormd zijn naar het paard zijn ze prima te doen. Ze gaan hééél erg lang mee, sommige dekens hier zijn al minimaal 20 jaar oud, zitten een paar kleine gaten in maar hij scheurt niet door. Is echt een aanrader voor paarden die graag hun dekens slopen, hoewel het niet mijn eerste keus zou zijn omdat ze erg zwaar zijn en ze nog wel eens schuren op de borst.

Mijn paard had zo'n dek binnen een maand ook verwoest :( . Als je echt paarden hebt die willen slopen is volgens mij 1680 D of ballistic nylon sterker.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 08:44

Mijn eerste ingeving was ook zo'n (ouderwetse? :o weet niet of ze nog gemaakt worden) zware hengsten deken die dicht is van voren en je over het hoofd moet schuiven.

Vreselijke ondingen als je zelf maar krap 1.60 bent en ze bij een vreselijk bijterige, vervelende hengst van bijna 1.80 moet omdoen maaarrr, onverwoestbaar inderdaad :D

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 08:45

Als je een echte sloper hebt is er weinig tegen bestand. Alles kan stuk.
Zou je er niet beter aan doen je paard zonder deken te zetten? Scheelt een hoop geld op lange termijn en er zijn meer paarden welke zonder deken gehouden worden. Lastig als je veel traint met een dikke wintervacht etc maar eigenlijk heb je geen keuze als je paard z'n deken niet heel kan laten. Als je paard een beschutte stal heeft en je na het rijden wacht totdat ie redelijk droog is voordat ie weer naar buiten gaat moet het te doen zijn.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 08:49

Ik zou kijken naar een ouderwetse New Zealand deken en dan als het kan met hengsten sluiting aan de voorkant. Ze zijn niet goedkoop maar wel loeizwaar en van stevig canvas materiaal gemaakt.

Verder heb ik goede ervaringen met Rambo maar ik ben bang dat als ik je verhaal zo lees je paard deze ook binnen no time kapot heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 08:55

Horseware dekens :)) Ik ken 2 slopers waarvan er eentje met een Amigo en de ander met een Rambo deken staat, beide dekens zijn op het moment nog helemaal heel.

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 09:09

Rambo en Rhino's.
Ik heb zelf de Rhino Wug, die heeft de sleutingen schuin zitten zodat ze niet makkelijk uitscheuren, en de stof van de buitenkant is heel erg stevig. Bij mij is er nog geen gaatje te vinden!

Lady_melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 09:14

Horseware dekens schijnen lang mee te gaan en niet zo snel stuk te krijgen, maar zoals gezegt: alles kan stuk. Ik heb zelf een rambo, het kost 1 keer heel veel geld, maar ik hoorde dat je er ongeveer 7 jaar mee kon doen, dus dat is het wel waard!

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 09:22

Je kunt inderdaad zo'n dure deken proberen, en als je zeker wil zijn dat hij daar niet aan begint, kun je bij de boerenbond ook spul halen tegen verenpikken bij kippen en dit erop spuiten. Je gaat over je nek, kunt het beste handschoenen aan doen bij het opspuiten en dit ook buiten doen, maar ik heb nog geen paard gehad die aan de dekens begonnen zijn waar ik dit spul op had gespoten. Nadeel is wel, dat de deken ontzettend stinkt en blijft stinken, maar slopen doen ze niet zo gauw meer.......

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 09:41

Rambo dekens zijn wat mij betreft dé dekens! :) Sterk, waterdicht en ademend. Mijn paarden spelen er wat mee af met elkaar en hangen tijdens hun spel regelmatig in die dekens. Gaan jaren mee!

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 09:42

Lady_melissa schreef:
Horseware dekens schijnen lang mee te gaan en niet zo snel stuk te krijgen, maar zoals gezegt: alles kan stuk. Ik heb zelf een rambo, het kost 1 keer heel veel geld, maar ik hoorde dat je er ongeveer 7 jaar mee kon doen, dus dat is het wel waard!

In principe (let op ;) , in principe! ) wordt er bij gezegd dat de Horseware dekens zo'n 10 jaar meegaan :)

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 09:43

Is dat spul van verenpikken niet schadelijk? Lijkt me niet erg lekker als dat zo blijft stinken..

stienmasjien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 09:46

Het paard van een vriend beet elk deken kapot dat hij op kreeg, tot hij een simpel deken van Harry's Horse kocht omdat hij er geen geld meer aan wilde besteden. Dat deken heeft hij ondertussen al een hele tijd zonder enig scheurtje!

Yvet_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 09:50

Ik weet niet of het al genoemd is, maar waarom probeer je het niet op te lossen door regelmatig anti bijt te sprayen. Ik ken iemand met een paard die alle dekens sloopt, paard heeft maar vijf minuten nodig en deken is kapot, maar door Anti bijt erop te sprayen, bedenkt het paard zich eerst drie keer! Dekens zijn nu nooit meer kapot! :) Het is het proberen waard, gezien het feit dat het een goedkoper alternatief is dan steeds nieuwe dekens kopen.. Succes ermee!

Edit: Ik zie dat iemand anders al iets heeft gezegt over verenprikkenspul, maar dan kun je in mijn ogen beter anti bijt kopen, aangezien dat spul reukloos is en gewoon ontzettend vies smaakt..

digo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 09:58

De ouderwetse New zealand deken krijgt je paard echt niet kapot. Ik heb er onlangs 1 gekocht bij de Heja in Garderen en die zijn zo sterk en het paard krijgt er geen grip op. Kosten alleen wel wat € 150,=