Welk kwaliteits hoofdstel tussen cob en full in?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fairytail

Welk kwaliteits hoofdstel tussen cob en full in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 14:04

Voor mijn merrie heb ik toen ik haar kocht een kieffer hoofdstel type Köln
gekocht in maat full omdat cob echt te klein zou moeten zijn (had haar oude mee).
Echter begin ik me steeds meer te ergeren aan het feit dat alle riempjes (behalve keel en neusriem) om zijn strakst
moeten. Ik vind het persoonlijk niet zo mooi dat de riempjes van de bakstukken overlappen en de keelriem tot bijna boven in zit.
Nu is het erger geworden sinds ik een Myler bit heb aangezien deze vrij grote bitringen heeft.

Nu kan ik natuurlijk onderdelen bijkopen in cob maat en zo combineren maar ik vroeg me af of er ook modelen/types zijn
die geschikt zijn voor een paard met maat cob/full

Wie heeft er een suggestie voor een mooi hoofdstel van kwaliteits leder wat geschikt is voor een korter elegant
paarden hoofd. Prijs mag tot max rond de 100,-

Heel erg bedankt!

Angela

Re: Welk kwaliteits hoofdstel tussen cob en full in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 14:17

Ik zou dan op zoek gaan naar een op maat gemaakt hoofdstel. Dan heb je precies wat je zoekt kwa stijl, en precies de maat voor je paard. Als je googled op "hoofdstel op maat laten maken" kom je meteen een aantal (ook oudere) topics hier op bokt tegen.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:10

Ik heb een full hoofdstel van BR en daar losse bakstukken bijgekocht in een maatje kleiner, kon geen gaatjes meer bijmaken en vind het idd ook geen zicht als alles zo kort staat met een groot stuk leer over. De meeste onderdelen kun je daar los van krijgen. (bakstuk, keelriem, kopstuk, neusriem, aansnoerstuk)

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 22:24

Bedankt voor jullie reacties. Dat kan voor kieffer ook maar je bent al snel 1 a 2 tientjes per onderdeel kwijt dan word het wel erg kostbaar. Toch bedankt voor de tip ik ga eens zoeken naar de topic's van maatwerk.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:37

De onderdelen van BR zijn niet duur, een doorsnee ruitersportzaak kan ze altijd bestellen.

paarden115

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 22:36

een cob kopstuk en full bakstukken? dan heb je die grote lappen leder niet.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 22:37

waarom koop je niet gewoon een hoofdstek van bijc HB maat cob?

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 22:39

in heb zelf een döbert voor mijn paard, maar mijn pony past die niet en het is een cob. ik heb ook een kieffer, en daar heb ik gewoon andere bakstukken opgezet omdat die bastukken die er aan zaten tegroot waren als is een pesoa bit in deed, en die bakstukken zitten er nu nog aan.

xFlyff

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 00:16

kan jeniet de flapjes leer laten afsnijden? dat laat ik altijd voor 4 euro doen bij de schoenmaker!

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 09:56

Bedankt voor de diverse tips. Afsnijden durf ik niet al doet de schoenmaker het. Ik ben veelste bang dat t alsnog lelijk wordt.

Pas_de_Deux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 10:51

Döbert valt ook wel redelijk klein en je kunt je hoofdstel dan helemaal naar eigen wens laten maken.
Wij hebben momenteel eentje in Full hangen, gewoon simpel zwart met een 45mm neusriem, en deze heeft een Cob kopstuk.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 11:16

Pas_de_Deux schreef:
Döbert valt ook wel redelijk klein en je kunt je hoofdstel dan helemaal naar eigen wens laten maken.
Wij hebben momenteel eentje in Full hangen, gewoon simpel zwart met een 45mm neusriem, en deze heeft een Cob kopstuk.

döbert klein??, mijn paard heeft een redelijk groot hoofd, en die heet een cob aan en die zit op gaatje 3.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 11:20

Ik heb mijn Dobert hoofdstel moeten laten vermaken, omdat de bakstukken echt veel te lang waren (paard is wel een echt paard, ook al heeft hij misschien een klein hoofd en waren de bitringen vrij groot). Dat heeft me uiteindelijk zo'n E70,00 gekost, dus zou ik niet aanraden ;)

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 11:22

had je dan beter een pony kunnen kopen?

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 11:24

Achteraf gezien had ik hem beter kunnen ruilen voor een cob, maar ik was bang dat de keel- en neusriem dan niet goed zouden zitten.

Pas_de_Deux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 11:25

nicky_rilana schreef:
Pas_de_Deux schreef:

döbert klein??, mijn paard heeft een redelijk groot hoofd, en die heet een cob aan en die zit op gaatje 3.

Echt? Mijn ervaring is dat het redelijk klein valt. Wat gek!
Dan neem ik mijn woorden terug :D

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 11:27

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 11:28

Kijk eens naar shockemuhle :j Dat is vaak wel redelijk :j Die vallen vaak precies goed als je een tussenmaatje hebt :j
Laatst bijgewerkt door __PSM__ op 11-11-11 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

scoobydoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 11:30

kieffer valt erg groot de cob zou bij jouw paard in dit geval wel passen.
scockemohle is eigenlijk hetzelfde.
anky valt klein uit en pagony ook

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 11:32

Een cob hoofdstel van BR zou moeten passen, aangezien ik ook hetzelfde gevalletje als jou heb (fijn gebouwd/elegant en kort hoofdje) :j

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 17:29

Wat een berichten! Als ik had geweten dat kieffer zo groot viel had ik hem achteraf beter kunnen ruilen inderdaad. Die van Döbert is erg mooi nicky al houd ik meer van alles zwart. Mag ik weten wat hij heeft gekost?
Ik vind Schöckemohle persoonlijk best stug, teminste ik heb ze in een winkel in handen gehad. Dat viel mij voor het merk en de prijs erg tegen.
ZarocTje welke van BR heb jij en hoe is de leder kwaliteit? Ik heb eens een tweedehands zadel van BR gepast maar vond het niet super, wel beter dan huismerken zoals Pagony.

Misschien dan toch deze verkopen en een nieuwe in cob halen.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 17:36

nog geen 100 euro maar dat was een aanbieding, volgensmij kost hij tussen de 100 en 150 euro, en die heb je ook gewoon in het zwart.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 18:21

Ik heb mijn shockemohle juist gekocht omdat ik het het enige soepele hoofdstel vond in een heleboel merken...

Pas_de_Deux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 18:45

Het hoofdstel is helemaal zwart en kost € 229.00

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 18:51

dat is de classic, ik heb een stalmeister