Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Monster_tos schreef:Ik rij mijn paard zelf ook max 20 minuten. Maar ik vind het niet werken om maar te gaan stoppen als ze begint te drammen. Ik geef ook duidelijk aan dat ik niet zoek naar een bit dat scherper is om haar dan maar even flink aan te pakken. Ik zoek een bit waarmee ik juist fijner kan rijden. Omdat mijn kennis en ervaringen qua bitten niet veel verder gaat dan de water en bus trensjes vraag ik hier om tips.
Monster_tos schreef:Ik rij mijn paard zelf ook max 20 minuten. Maar ik vind het niet werken om maar te gaan stoppen als ze begint te drammen. Ik geef ook duidelijk aan dat ik niet zoek naar een bit dat scherper is om haar dan maar even flink aan te pakken. Ik zoek een bit waarmee ik juist fijner kan rijden. Omdat mijn kennis en ervaringen qua bitten niet veel verder gaat dan de water en bus trensjes vraag ik hier om tips.
je geeft je eigen antwoord continu al,, ze zit tegen haar max aan,, waarom door gaan ? of vindt jij het soms leuk om door gepushed te worden als je al smeekt dat het moet stoppen omdat je niet meer kan ??
Tat_jana schreef:anders hang je er een pelham in gegarandeerd succes op kapotte mondhoeken,, maar lopen dat ie doet johje geeft je eigen antwoord continu al,, ze zit tegen haar max aan,, waarom door gaan ? of vindt jij het soms leuk om door gepushed te worden als je al smeekt dat het moet stoppen omdat je niet meer kan ??
even 20 minuten trainen,, training binnen die 20 minuten telkens wat zwaarder maken,, waardoor ze conditie opmaakt,, training minder zwaar maken,, 30 minuten gaan rijden en weer opbouwen.. en je kunt strax uren rijden zonder dat je paard er moeite mee heeft

Monster_tos schreef:Ik geloof er in dat paarden wel kunnen drammen, dat een paard soms gewoon geen zin heeft en dat als ze de kans krijgen dingen proberen.