iemand ervaring met...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

emmatje_ly

iemand ervaring met...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 18:04

hoi bokkers,

heeft er iemand hier ervaring met een beautyzadel (het komt van het merk pfiffer geloof ik)

hier wat verdere info+ foto

Robuust zadel met delen buffelleer, kniewrongen, zadelkussens, kuitwrongen.
Het zadel wordt geleverd met stijgbeugels en stijgbeugelriemen.
maten: 12, 15, 16 en 17,5 inch
medium boommaat voor pony's met een smalle tot normale schoft.

Afbeelding

Sannesugar

Re: iemand ervaring met...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:08

Ik had dit zadel, lag er fijn op mn paard.
Heb er veel plezier van gehad!

emmatje_ly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 18:13

Sannesugar schreef:
Ik had dit zadel, lag er fijn op mn paard.
Heb er veel plezier van gehad!

ok bedankt.
en is dit een zacht zadel?

en andere reactie zijn nog altijd welcome want wil zoveel mogelijke reactie als het kan over dit zadeltje

Sannesugar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:15

Ja het is best wel een zachte onderkant, had een erg gevoelige pony. maar hij heeft er nooit last van gehad.

emmatje_ly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 18:32

Sannesugar schreef:
Ja het is best wel een zachte onderkant, had een erg gevoelige pony. maar hij heeft er nooit last van gehad.

dat is goed om te weten ;d

want er zeggn veel mensen dat het maar een prutzadeltje is die van plastick is enzo en dat de verf er direct afgaat en het zadel super rap kapot gaat dus

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 21:06

Ik heb dit zadel ook gehad en vond het een lekker zadel! Wel heb ik er nooit buffelleer opgezien en het is niet vergelijkbaar met kieffer oid hij had ook wel een goede pasvorm. Ik rijdt eigenlijk aldtijd dressuur maar als ik voor af en toe een vzh nodig hebt zou ik die zeker weer kopen :)

emmatje_ly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 21:45

_KellyAV schreef:
Ik heb dit zadel ook gehad en vond het een lekker zadel! Wel heb ik er nooit buffelleer opgezien en het is niet vergelijkbaar met kieffer oid hij had ook wel een goede pasvorm. Ik rijdt eigenlijk aldtijd dressuur maar als ik voor af en toe een vzh nodig hebt zou ik die zeker weer kopen :)

dan weet ik het nu zeker ;d
Dit word men nieuw zadel

bedankt eh xx

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 22:09

is het echt een p0onyzadel ?

emmatje_ly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 19:23

ponylies schreef:
is het echt een p0onyzadel ?

het is te koop van 14 inch tot 17"5 geloof ik

MarilynLoony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 20:54

Mijn vriendin heeft er geloof ik zo een, ze is er altyd erg positief over! :D

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 20:56

ja dat weet ik maar omdat ze van de boommaat medium pony zeggen :)

Melissa_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 17:02

mijn vriendin heeft er een gehad en ik reed daar ook vaak op en hij zit echt onwijs lekker je hebt voldoende wrong en een lekkere zachte zit. Wij hebben wel is lange buitenritten gemaakt en nee geen zadel pijn ;)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 17:29

melissa lag het op een paard of pony ??

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 17:31

ponylies schreef:
ja dat weet ik maar omdat ze van de boommaat medium pony zeggen :)

Nee , ze zeggen SMALLE pony , dat is even wat anders ;)

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:38

Ik vind dit zadel wel oke, maar het past op veel paarden niet. Als je een paard hebt met brede schouders of die opwaarts gebouwd is dan hangt het zadel achterover, ookal is de boommaat goed. Hierdoor zit je min of meer in een stoelzit. Bij paarden die neerwaarts gebouwd zijn/overbouwd ligt het vaak al een stuk beter en is het best een aardig zadel. De kwaliteit is minder, maar dat geeft niet voor dat geld. Wel een advies; vet het zadel veel in! Ik heb ontdekt dat hij het best en soepel blijft met lederbalsem. Eerst voelde het leer als plastic, maar na 5 keer inbalsemen voelt het nu aardig aan als echt leer. Ik zou wel de beugels ónder je zweetblad doen, want de zweetbladen verkleuren snel door de beugelriemen. Ook vond ik de kuitwrong niet fijn, omdat het zweetblad te stijf leer is om echt te vormen naar de kuitwrong, dus heb ik de kuitwrong eraf gehaald. Dit kon makkelijk door de leren flapjes aan de binnenzijde eraf te halen, daaronder zaten 2 schroeven, even losschroeven en klaar. Ik was altijd sceptisch over dit soort goedkopere zadels, maar ik kwam deze toevallig tegen en mocht 'm voor een klein bedrag overnemen. Ideaal voor wanneer ik af en toe wil gaan springen. Voor dagelijks intensief gebruik zou het niet mijn eerste keuze zijn ivm het risico van scheve boom/slechte vulling en zware slijtage na verloop van tijd. Het kost een hele hoop onderhoud om dit zadel in een enigsinds nette manier te behouden.
Laatst bijgewerkt door XladyX op 09-11-11 20:22, in het totaal 2 keer bewerkt

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:00

Complete rommel en dat kan ook niet anders voor die prijs.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:18

Misschien even onderbouwen waarom jij dat complete rommel vind? Want zo schieten we er nog niets mee op! :D

Joanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:21

heb dit zadeltje ook even voor mijn pony gehad....
was prut, leer is net karton, en bij de kniewrongen 'bladert' het gewoon af...
nooit weer ;)

momelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:21

lijkt me een fijn zadeltje voor je pony

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:29

Leer is net bordkarton, kleur gaat er in no time af, spekglad, slechte vulling, slechte naai kwaliteit, grote kans op een scheve boom etc etc

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:34

Heb je het zadel zelf gekocht/in handen gehad Aslo? Is dit je eigen ervaring? Heb jij het zadel zelf ook gekocht, wat heb je er uiteindelijk mee gedaan, gebruikte je het intensief.. misschien wel handig om je eigen ervaring erover te vertellen? Daar worden we wijzer van ipv negatieve kanten opnoemen die al veel vaker genoemd zijn in andere topics over deze soort zadels. :?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 22:25

XladyX, ooit wel eens gehoord van zadelmarkt zadels? Dit zadeltje lijkt verdomd veel op zo'n zadel en voor die prijs kun je natuurlijk weinig verwachten. En er is altijd genoeg over gezegd wbt zulke zadels, misschien ff de zoekfunctie gebruiken.. ;)

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 22:28

Is mijn eigen ervaring. Maar van al die negatieve kanten die al door diverse mensen (in mn andere topics genoemd zijn), wordt je toch ook wijzer? ;) Alle minpunten worden opgenoemd, dus zou niet weten wat er nog meer over gezegd moet worden. Heb t niet intensief gebruikt, vond 'm daar te slecht voor. Na 3 x rijden alleen nog gebruikt voor zadelmak maken, dus laten wennen (niet inrijden). Je krijgt gewoon waar naar geld, simpel.

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 22:31

Ik ken iemand met dit zadel, het zat wel oke, maar wat mij echt tegenviel waren de korte stugge singelstoten.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 23:01

MelanieB schreef:
XladyX, ooit wel eens gehoord van zadelmarkt zadels? Dit zadeltje lijkt verdomd veel op zo'n zadel en voor die prijs kun je natuurlijk weinig verwachten. En er is altijd genoeg over gezegd wbt zulke zadels, misschien ff de zoekfunctie gebruiken.. ;)

Ik ben een vast lezer van elk topic dat gaat over zadels. Ook van de topics over zadelmarkt-zadels. Nee, het is ook niet mijn eerste keus en voor het dagelijkse rijden heb ik dan ook een Kentaur, maar imo word er zó vaak achter 'de kudde aangelopen' en reageren vaak mensen dat het slechte zadels zijn terwijl ze er zelf geen ervaring mee hebben, dat vind ik jammer. Tuurlijk zeggen alle negatieve reacties over deze zadels ook wat, maar welke reacties zijn gebaseerd uit eigen ervaring en welke uit 'ik heb via via gehoord dat dit een slecht zadel is'-reacties? Ik neem aan dat ieder gezond verstand wel kan begrijpen dat een zadel van 150-200 euro niet vergelijkbaar is met een zadel van 2000 euro, toch? Inderdaad wat Aslo zegt; je krijgt wat je betaalt.