Foto's/ervaring Barefoot London/Lexington gezocht!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

izzy1985

Foto's/ervaring Barefoot London/Lexington gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 20:53

Omdat ik volgend jaar voor mijn "kleine" een zadel aan moet schaffen en omdat mijn interesse is gevallen op een Barefoot London of Lexington zou ik graag willen weten:

- wie er ervaring mee heeft
- waarom je specefiek gekozen hebt voor een lexington of london
- welke maat en waarom
- op welk paard het ligt, graag met foto!

Ik heb zelf nl een jong trekpaard wat nog veel kan veranderen kwa rug, daarom leek een boomloos het meest geschikt. Ikzelf zit graag op een dressuurzadel, ben 1.75 lang, weeg 60 kg. Heb maatje 38 en zit graag lang. Toch twijfel ik of een maat 1 of 2 geschikt is. Natuurlijk kan je testzadels bestellen maar ik heb op dit moment geen paard om het op uit te proberen. Bovendien lijkt het me prettiger als er iemand langs kwam om het zadel aan te passen en meerdere maten/soorten in een keer te passen.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

VERAx

Re: Foto's/ervaring Barefoot London/Lexington gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 21:51

Ik heb een Barefoot London, eigenlijk omdat het heel moeilijk was om aan een testzadel van Lexington te komen.. De Barefoot Lexington zou als enige voordeel eigenlijk meer wrong hebben, maar deze zijn verstelbaar dmv klittenband dus ik heb er nu ook dikke kniewrongen opzitten.
Ik heb een maat 1, omdat ik broekmaat 36/38 heb en nog groei, een maat 0 was dus niet verstandig geweest en ik zat dus net tussen 2 maten in.
Ik heb hem liggen op mijn D-pony van 1.46: (op deze foto zie je hem het best, niet het beste fotomoment := )
Afbeelding

Ik vind het een heerlijk zadel en ben er heel blij mee!

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 08:44

Reuze bedankt! Ik dacht dat de lexington zich ook kenmerkte doordat de zitting wat dikker zou zijn. Hoe leg je zoiets uit ;) meer ruggegraad vrijheid ofzo. Toch vind ik de london ook netjes staan.

Iemand nog foto's van de lexington op een paard?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:22

ikzelf heb ook de london
begonnen met london maat 1 zonder vps, nu een maat twee mét vps.
ben van beide zadels erg tevreden, ik gebruik er een hkm pad met protectorpad + zachte inlages onder. Onder de maat1 had ik een dukspad met zachte inlages + dubbeldikke inlages.
ik heb ook een trekpaard, maar die is al wat ouder en de bespiering op haar rug begint toch ietsjes te verminderen en de schoft is wat meer uitgesproken gekomen (nadeel van drie veulens :D)
ik kijk even of ik een foto vind
edit: ik gebruik ook een banaansingel, anders zit ik in haar nek

edit2:
ook een baggere foto, maargoed,
dit is de maat 1:
Afbeelding

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 22:04

Thanks! Een zadel lijkt som zo klein op een trekpaard haha deze valt wel mee trouwens. Wat voor verschil merk je zelf tussen maat 1 of 2 ? En wat voor lengte singel gebruik je ?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:08

in de maat 1 zat ik erg opgesloten, was op zich wel fijn, maar nadeel is dat ik een beetje als een kip ging zitten, en voorover duikelde.
de maat 2 zit een stuk breder (mede door ander zadeldoek en inlages en Vps) maar geeft wel een stuk meer ruimte.
nadeel is dat ik iets minder "veilig" zat in het begin, voordeel is dat ik een veel betere houding aangenomen heb.
Een grote pad scheelt op het formaat trekpaard :D
ik heb een lederen banaansingel van Kentaur, lengte 75 cm dacht ik.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:12

Ik heb sinds zondag de Barefoot London met VPS, maat 1. :) Heb 'm eerst een week als testzadel gehad en daarna via MP één gevonden. Ben er echt helemaal blij mee! Zadel is amper gebruikt dus hij is nog heel erg nieuw waardoor ik wel even moet wennen. Het testzadel was veel soepeler en dit zadel is dus nog vrij stug maar dat went vast wel. De laatste tijd ging het rijden niet zo geweldig, ze wou maar niet ontspannen. Tot ik gister de London er weer op heb gelegd. Ze liep echt super!

Ook ik twijfelde tussen de London en Lexington, dus heb ik pmarena om advies gevraagd. Nou ja, kreeg sowieso van de meeste mensen te horen dat ik ze het beste allebei even aan kon vragen als testzadel maar volgens pmarena is het zo dat de London over het algemeen beter op Haflingers ligt ivm korte rug. De Lexington vind ik achteraf ook niet heel mooi doordat de cantle vrij hoog is. Je hebt hierdoor snel het idee dat je voorover kiept en dat lijkt mij helemaal niets. :n De London zit echt heerlijk!

Ik heb dus de maat 1, ben zelf 1.74 lang & heb broekmaat 34/36. Deze maat zit helemaal goed! Hij ligt bij mij op een Haflinger.. Foto volgt later als je daar interesse in hebt! :)

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 15:33

Dankje wel! Zodra je een foto hebt, plaats je die dan?
Het viel me idd op, op foto's van de lexington op marktplaats dat de cantle zo hoog zat. Zag er een neetje raar uit eigenlijk.

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 15:34

Duhelo schreef:
in de maat 1 zat ik erg opgesloten, was op zich wel fijn, maar nadeel is dat ik een beetje als een kip ging zitten, en voorover duikelde.
de maat 2 zit een stuk breder (mede door ander zadeldoek en inlages en Vps) maar geeft wel een stuk meer ruimte.
nadeel is dat ik iets minder "veilig" zat in het begin, voordeel is dat ik een veel betere houding aangenomen heb.
Een grote pad scheelt op het formaat trekpaard :D
ik heb een lederen banaansingel van Kentaur, lengte 75 cm dacht ik.

Wat voor pommel heb jij trouwens?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 16:10

geen idee eigenlijk, ik denk de standaard of de medium
eigenlijk heb ik de XL nodig denk ik, maar het komt er niet van om hem te bestellen :o