Zit met een probleempje, sinds september heb ik een nieuw zadel aangeschaft, een Euroriding Titan II, ben er helemaal weg van, ligt goed op m'n paard & ik vind 'm héérlijk zitten !
Alleen het zadel invetten is een probleem, hij kraakt nogal hard, dus ik heb 'm de eerste keren stevig ingevet, maar het vet lijkt niet in te trekken ?

Volgens mij is het gehele zadel ook niet van écht leder, enkel het zitvlak en de wrong zijn van echt leder denk ik, daar trekt het vet wel goed (nuja iig beter) in.
Het bovenste zweetblad lijkt me van kunstleder ? Dit neemt het vet ook iet of wat beter op.
Maar het onderste zweetblad, daar zit het probleem, deze lijkt echter ook van echt leder te zijn, maar als ik die heb ingevet, trekt het vet er niet in, na een week (zelfs nog langer) zie je het vet er nog op zitten

En als ik heb gevet, kan ik 1 keer met een 'kraak-loos' zadel rijden, en de volgende les begint 'ie alweer te kraken

Kan niet dat er al wat mis is in het zadel, ben er steeds voorzichtig mee en hij is in feite nog helemaal nieuw.
Kan iemand me raad geven ?

Vind het nogal raar dat het vet niet zo goed wil intrekken en dat 'ie steeds blijft kraken.