Zadel problemen, teveel naar voor of past niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eef_juh

Zadel problemen, teveel naar voor of past niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 20:25

Ik heb mijn paard nu enkele weken rust gegeven omdat ik druk bezig ben aan de nieuwe stal en heb zo gemerkt dat wat ik dacht dat gwn veel spieren waren eigenlijk zwellingen waren (thv lendenen en juist achter de schouder), ze deden wel nooit pijn als ik er met mijn hand op drukte maar dat is nog wat anders als een zadel+mens. Ik heb dan wat opgezocht en blijkbaar zijn wintec zadels afgeraden bij paarden met een korte rug, dus mijn eerste vraag is klopt dit? Ook heb ik altijd de neiging gehad dit zadel teveel naar voor te leggen dus probeer ik het meer naar achteren te leggen maar dan lijkt het weer teveel op zijn lendenwervels te liggen, op deze foto's heb ik de indruk dat het weer teveel naar voor ligt?
De zwelling achter zijn schouder lijkt me dan weer door een te kleine boom te zijn veroorzaakt :s
Of zie ik spoken? (osteopaat is vorige week nog geweest en zegt dat zen rug en hals soepel zijn alleen zen bekken wat stijf, maar niets ernstig. Ze zei ook dat zwelling van de spieren wijst op een slecht passend zadel)

(let niet op zen buikje, stond toen juist op nieuwe wei)

Afbeelding

Afbeelding

Caro1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:26

PB in je postvak