Ja, na mijn vraag over de andere soorten dekens, weer een dekenvraag haha. Ik weet natuurlijk al lang van het bestaan af van uitrijdekens. Ik zie ze op wedstrijden bijv en ik vind het altijd heel chique staan
En ik snap ook best waarvoor ze zijn, maar welk nut heeft die deken nou werkelijk? Voor welke paarden is het handig/ nuttig/ goed? Wie gebruikt hier een uitrijdeken en waarvoor?Als ik gereden heb, stap ik uit. Dan stap ik na verloop van tijd af en stap ik naast het paard uit. Ondertussen rustig de singel iets losser. Is paard op adem dan gaat zadel eraf, nog een rondje stappen, dan naar stal en als ie nog nat is zweetdeken erop. Is ie droog deken af en verder staat paard bij mij zonder deken. (OOK hartje winter) Is een uitrijdeken dan nog een toevoeging? (NB ik rij geen wedstrijden)
Verder vind ik zo'n deken wel chique staan. Is het een probleem om met zo'n deken te rijden gewoon voor de leuk? Of kan dat niet? Of alleen bij bepaalde temperaturen ofzo (vriezen)?
Ik ben vooral dus benieuwd WANNEER je de uitrijdeken gebruikt en WAAROM. Opdrogen, warmte, rugproblemen? Of gewoon voor de chique/ voor de heb?
Dus Bokkers: barst los met je uitrijdeken-ervaringen!
dat die blote billen koud zijn