shetlanderdeken met halve hals/highneck,wegens wond, waar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zorro

shetlanderdeken met halve hals/highneck,wegens wond, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 21:23

Misschien dat iemand een tip heeft.. Ik ben op zoek naar een deken voor een shetlander, ondermaat 120, boven rond de 70 (gemeten bij een gewone deken) met een halve hals of highneck. Wie weet waar ze te krijgen zijn? Het moeten waterdichte winterdekens zijn, in 100 tot 300 gram..

Ik heb natuurlijk gegoogled, webshops bekeken, maar ik kan niets vinden.. Er is al niet zo heel veel keus in shetdekens, laat staan met hals.. Ik heb wel een webshop gevonden die ze heeft, alleen die zijn niet in de goede maat verkrijgbaar. Ik heb natuurlijk wel een mailtje gestuurd of ze in 'mijn' maat leverbaar zijn.

Natuurlijk zullen er mensen zijn die dekens onzin vinden voor een shetlander. Daarom maar even een uitleg: Mijn shetje is oud, net best ernstig ziek geweest (helaas net voor de winter) en daardoor weinig weerstand. Ze is door ziekte vermagert en ze maakt eigenlijk geen wintervacht aan. Oftewel: het beest moet gewoon een deken op, ze moet warm staan en ze moet daar zo weinig mogelijk werk van hebben. Ik heb op dit moment gewone dekens, maar helaas heeft ze daar een wondje van gekregen bij de schoft. Deze dekens passen eigenlijk goed, ze heeft er vorige winter ook onder gestaan en toen was er niets aan de hand. In ieder geval, ik wil dus een hoger gesloten deken hebben die geen druk bij de schoft geeft.

Ik hoop echt dat iemand een tip heeft waar ik ze kan vinden, ik wil zo snel mogelijk een goede oplossing vinden voor mijn paardje!

Susanne

Re: shetlanderdeken met halve hals/highneck,wegens wond, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 21:32

Bij equimatch hadden ze wel dekens met half halsje in die maat, maar weet niet of ze die nu nog hebben. Horseware heeft er ook 1 met halve hals in die maat, nog eentje kleiner zelfs, die verkochten ze altijd bij bijzonderepaarden.nl maar zie hem niet op de site staan, misschien even een mailtje sturen?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:00

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 00:49

De paardendrogist verkoopt dekens in kleine maten google maar op Paardendrogist dan kun je verder = op en om het paard- dekens- dan pony tot stokmaat 115. Heb net gekeken de rhino Wug hebben ze niet maar je zou kunnen bellen misschien kunnen ze hem bestellen. Verder kun je direct zien welke dekens ze op voorraad hebben en de levering is super snel(1 dag) en correct je kunt ook 2 maten of soorten bestellen en de ander retour zenden (wel zonder haren eraan dus even een lakentje eronder met passen). Je zou voor een gewone deken een losse hals erbij kunnen nemen zonder vulling de manen isoleren vaak ook nog en dan aan beide zijde van de wond een stukje schapenvacht of andere vulling kunnen zetten zodat de wond vrij blijft een beetje zoals het trust tetris idee (google trust paardendekens) dan heb je wel een waterdichte hals nodig omdat het anders inregent. Heb zelf 4 shetten en een oude welsh die het ook warm moet hebben in de winter dus groot gelijk dat je een fijne deken voor je pony wilt. Heb je nog vragen pb maar. Succes

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 08:52

rhino/amigo

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 01:52

kwam toevallig bij Doc horse.nl de Rhino Wug tegen in kleine maten, deze is met halve hals zijn fijne dekens

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 16:45

Allemaal heel erg bedankt voor het meedenken! Ik heb uiteindelijk 2 soorten dekens gevonden die een vaste hals hadden in deze maat, 1 met een volledige hals en de rhino wug met halve hals. Omdat het om een shetlandertje gaat met een enorme bos manen leek de halve hals me het fijnst, dus ik heb zojuist 2 rhino wugs bij dochorse.nl besteld. Een rib uit mijn lijf :') maar goed, ik heb het er wel voor over. Ik hoop dat het probleem met wondjes bij de schoft nu is opgelost, de wond die er nu zit geneest goed, dus hopelijk kan ze zo weer warm de winter in.. Bedankt allemaal!!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 22:57

Super veel plezier met de dekens. En sterkte met je pony, groetjes

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 23:16

Dank je wel :D

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:37

Was nieuwsgierig hoe is het met je pony en zijn dekens bevallen ze goed? groetjes

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 11:20

Wat lief dat je er even naar vraagt!

Het gaat best goed, de dekens bevallen super goed, ze passen perfect en de kwaliteit is echt geweldig. We hebben de pony inmiddels geschoren, de huid kon slecht ademen door haar dichte vacht en hierdoor ging haar huid schilferen. Dat is nu opgelost. Alleen bij de manen schilfert de huid nog iets, maar hier heb ik een olie voor wat erg goed werkt en daardoor gaat het al beter.

De dekens zijn echt super, als ze de winter overleefd (klinkt negatiever als het bedoeld is, maar je weet het nooit met zo'n oudje) bestel ik de 0 grams wug er ook nog bij.