ik kan dit zadeltje voor een tijdje gebruiken van de staleigenaar. Mijn paardje is nog jong en ik wil dus nog geen nieuw springzadel voor hem gaan kopen.
Ook omdat ik nog helemaal niet weet hoe het gaat uitpakken. Daarom leek mij dit (voor tijdelijk) een goede oplossing.
Het is een oud zadel maar nog wel in prima staat en niet veel gebruikt. boom, singel stoten etc. zijn nog prima in orde.
In Januarie komt mijn zadelmaker weer langs voor mijn dressuur zadel en laat ik haar uiteraard ook even kijken naar dit springzadel.
Omdat het zadel niet van mij is wil ik er niet teveel geld aan uitgeven. straks, over een half jaartje ofzo ga ik weer verder kijken.
Kijken of we het zo leuk vinden dat ik echt door wil gaan met springen en misschien wel ooit wil gaan starten of iets. ja, dan ga ik gewoon een springzadel d.m.v een zadelmaker aanschaffen.
Ik rij er echt maar heel weinig mee. hoogstens twee keer per maand ofzo.
dit is dus maar een tijdelijk oplossing voor de eerste paar keer springen.
Mijn vraag is dus:
Hoe vinden jullie dat het op hem ligt?
de stal eigenaar zei dat hij wel goed ligt en ik heb echt geen idee hoe het moet liggen dus vandaar dat ik naar jullie mening vraag.
schoft en ruggengraat liggen vrij en het zadel klappert niet als ik hem er los mee laat draven.
hier de foto's:

net afgestapt. vandaar iets scheef!!
ik weet het zadel is oldschool!!