Deken repareren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaravdW

Deken repareren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 15:25

Eerder in het ´dekens zijn zo duur topic´ gepost, maar misschien beter om een nieuw topic te openen. Ik vroeg me af hoe je het beste een (regen)deken kan repareren...

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 15:40

Ik neem een een lapje of een stuk uit een oude regendeken die niet meer in gebruik is.
Of een stuk uit een oud regenpak.dan naai ik dat erg goed dicht.
Zou doen wij het op stal. :)

Thirza

Re: Deken repareren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 15:48

Ik had m'n regen deken weer aan elkaar genaaid (winkelhaak) en daarna waterdichte tent reperatiedoek erover heen gestreken. Hij was daarna weer zo goed als nieuw en waterdicht.

Angela

Re: Deken repareren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:04

Het is een beetje afhankelijk van de plek waar de schade zit. Is dat bovenop? Dan zou ik inderdaad tentreparatiedoek eronder strijken (ik zou het eronder doen, dat kijkt wat netter als erboven op, en door de vaak katoenen voering daaronder kan het ook niet zo gemakkelijk los gaan (moet je natuurlijk wel eerst de voering los halen en daarna weer vastzetten).

Is het ergens bijna bij de benen? dan zou ik het alleen dichtnaaien. Het water valt er op die plek toch al zo goed als langs, dus dan kun je je er wat gemakkelijker vanaf maken.