Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Rijerijerije schreef:Tongboog is fijn voor paarden met weinig ruimte in de mond door een dikke tong. Daardoor kon mijn paard zijn mond beter sluiten bijvoorbeeld. Werkt daardoor wel iets anders in, maar dat is alleen met proberen merkbaar, dat werkt voor ieder paard anders. Welk typenummer heb je nu?
) en ze loopt er echt fijn op. Ik kan er zo snel geen plaatje van vinden... Ik zal nog even zoeken! Dabo schreef:Ik rij al jaren met dezelfde Myler, en mijn merrie is echt veel vooruitgegaan, maar ik denk er echt niet over om naar een level 3 te gaan. Die tongboogjes zijn net ff te hoog naar mijn zin. Heb nu een MB04, lichte tongboog, (level 2) en dat bevalt dus prima!
troi schreef:Niet zozeer scherper maar subtieler (en dat laatste is ook het doel). Je werkt meer in op de lagen en minder op de brede en relatief minder gevoelige tong. Dus je geeft gedetailleerdere informatie aan je paard.
Fred_Kroket schreef:Dabo schreef:Ik rij al jaren met dezelfde Myler, en mijn merrie is echt veel vooruitgegaan, maar ik denk er echt niet over om naar een level 3 te gaan. Die tongboogjes zijn net ff te hoog naar mijn zin. Heb nu een MB04, lichte tongboog, (level 2) en dat bevalt dus prima!
Ik heb dezelfde D ringen als jij en hetzelfde mondstuk. Maar wat is nou de reden, ik snap dat ze in de western sport veranderen met bitten om op één hand te rijden. Maar in principe is een hogere tongboog een scherper bit?
Fred_Kroket schreef:Dabo schreef:Ik rij al jaren met dezelfde Myler, en mijn merrie is echt veel vooruitgegaan, maar ik denk er echt niet over om naar een level 3 te gaan. Die tongboogjes zijn net ff te hoog naar mijn zin. Heb nu een MB04, lichte tongboog, (level 2) en dat bevalt dus prima!
Ik heb dezelfde D ringen als jij en hetzelfde mondstuk. Maar wat is nou de reden, ik snap dat ze in de western sport veranderen met bitten om op één hand te rijden. Maar in principe is een hogere tongboog een scherper bit?

Dabo schreef:Ik wou ook al zeggen dat het bit dat jij aanwees als de jouwe niet dezelfde was als de mijne, maar wou niet zeuren hahaha
Er zijn zoveel varianten! Ze staan allemaal op de site van http://www.toklat.com
Je kunt ze evt. ook daar bestellen, heb ik ook gedaan, combinatie mondstuk MB04 in de pelham versie, hier in Nederland nergens te krijgen, ja voor 150euro![]()