Welk zadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Welk zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 12:31

Ik ben op zoek naar een nieuw zadel, maar ik vind het zo lastig om een goede te kiezen uit al die zadels die op bokt/mp worden aangeboden :=
Wat ik zoek;
Liefst een A merk zadel, (tweedehands) met een diepe, zachte zit, veel kniewrong en wat dikkere kussens.

Er wordt natuurlijk de wereld aan zadels te koop aangeboden, maar welke merken/typen voldoen sowieso aan dit eisenlijstje? En welke zadels behouden hun waarde altijd (van KN weet ik dat bvb) zodat ik er niet al te veel verlies op lijd, mocht ik 'm weer verkopen als mijn paard eruit gegroeit is? :+

Hopelijk kan iemand me helpen, ik kom er niet meer uit.. :Y)

Lady_melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 12:33

Ik heb een Fryso Legacy. Volgens mij voldoet die wel aan je eisen.
Een heerlijk zadel, ik zou nooit meer een ander zadel willen.
Hij ligt bij mij op een KWPNer.

Mri

Re: Welk zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:09

kan je niet beter gewoon kijken naar wat voor zadel er op je paard zou passen?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 13:16

Uh ja.. maar dat vond ik zo voor de hand liggend dat ik dat niet in de OP gezet heb :+

Over 3 weken komt de zadelmaker sowieso, dus zij kan dan kijken welk zadel het beste op de rug van mijn paard past :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:20

Aranel schreef:
Uh ja.. maar dat vond ik zo voor de hand liggend dat ik dat niet in de OP gezet heb :+

Over 3 weken komt de zadelmaker sowieso, dus zij kan dan kijken welk zadel het beste op de rug van mijn paard past :)

Gelukkig ;)
er zijn helaas ook nog genoeg mensen die een zadel kopen omdat deze lekker zit en/of er mooi uit ziet zonder te kijken of deze ook wel geschikt is voor het paard (of uberhaupt een zadelmaker erbij te halen).

als je voor een 2ehands A merk gaat, in combinatie met een zadelmaker zal je afhankelijk zijn van haar (uit jou post maak ik op dat het een vrouw is) aanbod. Dan is de keuze altijd beperkter.