Vragen over Barefoot Amber en Emiel Voest pad de luxe

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aam_mic

Vragen over Barefoot Amber en Emiel Voest pad de luxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 17:52

Wie kan mij helpen? Ik wil graag meer informatie over het hoofdstel van Barefoot `Amber` en over het de luxe pad van Emiel Voest. Ik heb al een aantal sites gemaild met de vragen, maar ik krijg hier geen reactie op.
Ik wil graag de afmetingen weten van het emiel voest pad de luxe, breedte en lengte. Ik heb zelf een vrij grote shetlandpony, dus ik vroeg me af op de pad wel daarom zou passen. Valt hij als een normale barebackpad en hoe lang zijn de singel stoten?

Ook hoor ik dat de barefoot Amber vrij groot valt, het is maat pony/cob maar valt hij dan ook echt zo of is het gewoon een cob maat? Zijn er nog gaatjes bij te maken?
Verder hoor ik ook van sommige mensen dat hij vrij snel rafelt, hebben meer mensen hier ervaring mee?

Ik ben zelf nog op zoek naar een bitlooshoofdstel voor een shet, maar ik kan er niet veel in die maat vinden. Weet iemand toevallig nog een site of heeft iemand een tip dan hoor ik dat graag. Hopelijk kan iemand mijn vragen beantwoorden!

Caira

Re: Vragen over Barefoot Amber en Emiel Voest pad de luxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 17:55

Ik heb de full van de amber en die valt hetzelfde al mijn andere full hoofdstellen. Ik vind de kwaliteit erg goed, al is mijn barefoot merkje er wel af. Foto in mijn profiel, met bit erin. welk soort bitloos hoofdstel zoek je voor je shet?

De voest pad vind ik persoonlijk vrij groot, denk niet dat die op een shet past

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 18:09

Bedankt voor je berichtje.
Over het pad ben ik al bang, vandaar dat ik de afmeting wil weten. Ze is vrij groot en een normaal barebackpad kan net. Dus als deze net zo groot is kan het, zo niet heb ik pech.
Ik heb nu een kruislingsysteem van barefoot, maar deze is nu voor de 2e keer kapot gegaan. Ook vind ik het kruisling systeem niet helemaal lekker rijden. De riempjes blijven steeds in de ringetjes hangen waardoor er druk blijft. Ik wil daarom liever iets richting de sidepull of een kaptoom (zoiets als Josepha Guillaume heeft). Maar ik kan deze niet echt in een pony maat vinden, een beetje een leuke dan. Ik ben niet zo fan van zwart.