[WN] Spierwieltje beschadigd paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gimme_Joy

Spierwieltje beschadigd paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 13:10

Hoi Allemaal!

Ik heb even een vraagje over mijn sporen. Het gaat niet over het spoorwieltje zelf, maar het pinnetje (is dat het goede woord?) waarmee het wieltje aan de spoor bevestigd zit. Ik heb gezien dat het uiteinde van de pin aan het afbreken zijn (aan de binnenkant). Ze staan ook krom omhoog. Ik duw ze iedere keer terug, maar kan dit kwaad voor mijn paard? Ik heb geen zin om zijn vel open te halen als ik rol met mijn sporen. Zijn die pinnetjes ook los te koop? De wieltjes zijn nog prima, maar dan doe ik er liever nieuwe pinnen in.

Gimme_Joy

Re: Spierwieltje beschadigd paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 13:11

Edit, ik zie dat de titel verkeerd is... hahahah het moet natuurlijk spoorwieltje zijn!!!

Funnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:29

Of die pinnetjes los te koop zijn dat weet ik niet maar ik weet wel dat je er een lek gaatje mee kunt maken in je paard. Even een kleine tang en ombuigen dan is dat verholpen.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:27

ik had dat ook en ben er toen mee naar een westernwinkel geweest en die hebben er een soort van klinknagel in gezet waardoor ik nooit meer last ga hebben van uitstekende puntjes oid.
misschien is dat een idee om eens na te vragen?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:39

Je kan er ook hele kleine schroefjes in doen en dan aan de buitenkant een klein moertje. Er zijn genoeg soorten met gladde en kleine kopjes etc.

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 18:31

Je kan ze ook van de binnenkant naar buiten steken, ziet er niet zo netjes uit als anders om, maar ze raken je paard dan niet.
Even een krullteje maken van de uiteinden van de splitpennetjes en ze zitten weer voor een poosje goed!
Zowel het busje als het splitpennetje heb ik los te koop.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 00:24

IJp schreef:
Je kan ze ook van de binnenkant naar buiten steken, ziet er niet zo netjes uit als anders om, maar ze raken je paard dan niet.
Even een krullteje maken van de uiteinden van de splitpennetjes en ze zitten weer voor een poosje goed!
Zowel het busje als het splitpennetje heb ik los te koop.

Ik wil wel een paar van die splitpennetjes kopen dan! Dat busje is het boutje dat het wieltje bevestigd aan de spoor toch? Op zich zien die er nog goed uit. Ik pb je morgen nog wel even voor extra info!

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 09:49

Het busje is inderdaad dat boutje wat door het wieltje heen gaat. Ik weet niet of je toevallig ook naar de VeCa komt komende zondag, maar daar sta ik met mijn spullen en heb ik ze bij me. Dan kan ik ze er eventueel ook voor je inzetten.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 10:47

Helaas moet ik werken, maar ik zal het even aan iemand anders vragen! Dat zou wel fijn zijn! En ik zie nu dat ik in Bunschoten twee weken geleden spoorriempjes bij jou heb gekocht, en Brenda een paarse zweetdeken voor Fuego! Zijn de spullen al de deur uit? Anders mag je er wel twee pinnetjes bij doen. Ik zal nog even aan Brenda vragen of ze gaat, je hoort het nog van me!

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 13:08

Dat is toevallig :) ik heb nog niet verzonden, wilde Brenda daar vanavond even over mailen.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 17:43

Brenda gaat zondag niet naar Beverwijk, dus zou je de pinnetjes mee willen sturen? Ik weet niet per hoeveel ze gaan, maar zeg maar wat je ervoor wilt hebben, dan maak ik dat nog even over!