barefoot. met vps of dubbeldikke inlages?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wereld

barefoot. met vps of dubbeldikke inlages?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 12:09

Ik heb sinds 2 jaar een Barefoot Cherokee, die ik toen 2de hands heb gekocht. Ik ben er net achter dat het een is zonder VPS helaas.
Ik weeg zelf 80 kilo, en nu is mijn vraag: Is dit zadel wel geschikt, of ben ik eigenlijk te zwaar? Of kan het wel als ik met dubbeldikke inlages zou rijden? Of kan ik beter een andere met vps kopen?

pmarena

Re: barefoot. met vps of dubbeldikke inlages?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:35

Op zich zit er geen gewichts-limiet aan een zadel , met elk zadel kun je helaas problemen krijgen met elk gewicht :) Stel dat je nu dit zadel weg doet en een ander zadel koopt , geeft dat je geen enkele garantie dat dat een verbetering zal zijn. Wellicht krijg je met dat nieuwe zadel dan juist problemen , terwijl je het met je huidige zadel nooit gekregen zou hebben :P

Bij elk zadel moet je gewoon goed opletten of het wel "werkt".

Loopt het paard er ontspannen onder ? Heeft het geen gevoelige rug of opvallende droge / natte / rommelige plekken na het rijden ? Is de ruggengraatvrijheid tusse rug en dekje / zadel voldoende , ook als je in de beugels staat ?

Er zijn mensen van 125 kilo met een paard met een verleden van rugklachten die op een Barefootje rondraggen zonder problemen , en er zijn ook mensen van 50 kilo bij wie het om onduidelijke redenen toch niet helemaal goed werkt.

Onder een zadel zonder VPS zou ik sowieso altijd dubbel inlages gebruiken voor wat extra schokdemping en bescherming van de ruggengraat(vrijheid) :j

wereld

Re: barefoot. met vps of dubbeldikke inlages?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 18:00

Oke bedankt voor je uitleg. Ik heb vanmiddag een nieuw zadel met vps besteld, omdat ik een maat 2 wou ipv een maat 1. Mijn moeder heeft nemaleijk een maat 2 en die heb ik vandaag geleend en gepast en die lag en zat aanzienlijk beter dan de maat 1 die ik heb..