Ninon Schutte zadels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

2005

Ninon Schutte zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 22:21

Voor mijn eigen paard ben ik weer aan het zoeken naar goed zadel, wat voor mij ook lekker zit. We hebben een tijdje met een Wow gereden die voor mij goed zat en voor haar goed lag. Ze is nu enorm veranderd (veel breder geworden rond de schoft, meer spieren en minder vet) en de Wow is niet meer naar mijn zin aan te passen. Ik merk het ook aan haar, ze wil niet meer wijken, wordt weer chaga met opzadelen en loopt aan de longeerlijn veel ruimer. Het ligt dus echt niet goed meer. Zelf wil ik het liefst een zadel met geen wrongen. Dat is al vrij lastig om te vinden. Nu las ik dat Ninon Schutte zadels aanmeet. Ik heb haar al gemaild of ze binnenkort ook bij mij langs kan komen. Ik zou graag meer ervaringen over haar zadels willen horen en misschien zijn er ook foto's van mensen die een Schutte zadel hebben? Ze lijkt mij van wat ik tot nu toe gevonden heb een heel/goede zadelmaakster!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 22:26

Ninon heeft fijne zadels voor een schappelijke prijs
Ze kan goed aanmeten en steekt daar ook veel tijd in
een aantal klanten van mij hebben een Schutte zadel tot grote tevredenheid
Service is ook prima
Heb geen foto want ik heb er zelf (nog) geen
edit:
Laatst bijgewerkt door unamie op 26-10-11 22:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 22:27

Ninon heeft me in het verleden een paar keer geholpen met mijn Fryso, tot bleek dat die zo scheef was (productiefout) dat er niets meer aan te doen was. Toen heb ik een Schutte dressuurzadel laten aanmeten. Sinds 20 april rij ik daarmee, en mijn paard en ik zijn er echt heel blij mee.
Ik zal morgen even kijken of ik een foto tevoorschijn kan toveren.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 07:32

Gevonden.
Het is een Sentrix.

Afbeelding

Afbeelding

MelanieB

Re: Ninon Schutte zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 07:44

Kijk ook eens bij Daaleman, die hebben niet veel wrong en hij kan dat nog wel voor je aanpassen als je nog minder oid wilt. :j (heb 2 zadels waarvan een bruine dressuur met weinig wrong want dat vind ik fijn bij de pony die ik rijd)

2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 10:56

Daaleman zal ik eens bij kijken. Ninon komt hoop ik al binnenkort, om te kijken wat ze voor mij kan betekenen qua zadels.
Dorien: Dat is wel een mooi zadel zeg! Heb je er lang op moeten wachten (ze worden in Engeland gemaakt las ik)?

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 18:20

Ja, ik vond dat ik lang moest wachten, maar ja, hij moest inderdaad helemaal op maat gemaakt worden (in Engeland). Gemiddelde levertijd is zes tot acht weken, en bij mij was het natuurlijk acht...

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 18:25

Ninon is een vrouw met passie voor haar werk en dit merk je in de service.
Wij hebben dan wel geen zadel laten aanmeten, maar een halsrijring laten maken door Ninon.
Er fijn hoe ze mee denkt.

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 17:01

Ik ben het helemaal met je eens annebe :)
Ze is eerlijk en heeft inderdaad passie voor haar werk. Ze neemt de tijd om je paard helemaal te 'scannen' en de service is super. Toevallig is ze vandaag nog hier geweest, zadel is gecheckt en goedgekeurd. Dus niet zoals bij vele anderen dat er onnodig dingen versleuteld worden omdat ze het dan op de factuur kunnen zetten. Passen is passen.
Foto: http://imageshack.us/photo/my-images/163/foto0073s.jpg/
Dit is het Friezenzadel. :)

Be_stronger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:34

TS heb je een duidelijke foto van de bouw van je paard? misschien kunnen we je dan beter op weg helpen, dan hebben we een idee waar et probleem ligt qua zadels.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 20:00

De 'problemen' weet ik wel (kan nog wel een foto zoeken), ook in combinatie met wat ik wil (weinig wrong). Ik hoop dat Ninon voor mij iets samen kan stellen wat aan de wensen van mijn paard en mij voldoet.

Olympus: Dat is een vrij kort zadel of lijkt dat zo? Vind dit allemaal wel mooie zadels die in het topic staan.
Laatst bijgewerkt door 2005 op 28-10-11 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:06

Dat klopt wel, dat komt omdat de fries erg compact en niet zo groot is :)
Dit is de Friesian Fit.

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 18:55

ik heb ook een ninon schutte zadel! en ben super tevrede! Mijn paard was erg lastig qwa bouw, en ze wilde alleen wat maken als ze 99% was dat ze hem goed passend kreeg! helemaal top dus.

Ik heb ook z'n kleur bruin als het plaatje wat ik hier voorbij heb zien komen.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 18:08

Dat is wel fijn, dat ze alleen iets maakt als ze er zelf ook helemaal achter staat (en dus niet alleen om te verkopen). Aanstaande dinsdag komt ze langs *\o/* en dan gaat ze kijken of ze voor mijn paard ook wat kan maken.
Ruilt ze trouwens zadels in, ben ik helemaal vergeten te vragen.

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 21:59

ja volgens mij ruilt ze wel in!

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:11

Nou... Daar is ze zeer terughoudend in geworden hoor, dat inruilen. Als ze het al doet krijg je er bijzonder weinig voor. Je kan beter proberen zelf te verkopen via Bokt of Marktplaats.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 15:57

Ninon is geweest. Paard gedroeg zich als een draak (absoluut niet recht willen lopen, bokken, blijven stilstaan) en dan ken ik haar nu goed genoeg dat ik vooral niet de confrontatie met haar aan moet gaan want dan doet ze het helemaal niet meer :D. Is een resultaat van een tijd lekker weinig gedaan en een zadel wat niet lekker heeft gelegen waar ze mee in de staak ging. Uiteindelijk aangegaloppeerd met zadel van Ninon en het schoof niet *\o/* _/-\o_ :D . Dat is echt uitzonderlijk voor ons. Paard ontspande toen meteen ook zowaar (ok, ze liep nog scheef maar dat was meer eigenwijsheid omdat ik al een hele tijd niks met haar doe en ze opeens weer aan het werk moest). Nog andere zadels geprobeerd, maar alle andere bleven schuiven. Met het eerste zadel liep ze ruimer en beter dan ooit (al denk ik dat Ninon zich wel afgevraagd moet hebben wat voor spook ik als paard heb :D). Het wordt waarschijnlijk dus ook dat zadel, ik zit alleen nu te twijfelen of ik een zwart of bruin zadel neem. Heb een wit paard, dus heb in eerste instantie voor zwart gekozen. Is wel mooi op wedstrijden, helemaal wit zwart? Bruin vind ik mooier als ik het zadel zo zie liggen, maar zwart lijkt me op het paard mooier... Als iemand nog een suggestie heeft.

Ik heb heel wat zadelmakers aan het werk gezien en ik vind Ninon echt het beste. Wat ze zegt is ook hoe ik over zadels denk en ze neemt ruim de tijd voor je.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 16:12

Ik heb er al een hele hoop gehad in de afgelopen jaren, maar Ninon is voor mij echt de beste zadelmaker!
Ze is ontzettend precies en goed in haar vak, doet het ook echt met passie en is heel erg eerlijk.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 16:36

MiniBoots: Ja, ik ben nogal kritisch geworden op zadelmakers de afgelopen jaren, maar ze is gewoon echt heel goed! Ben helemaal blij na vandaag haha.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 16:43

Er zijn zo'n hoop prutsers...
Ik heb nu ook weer iemand anders laten komen met een 2e hands Passier GG zadel voor mijn 3 jarige.
Dit omdat ik nu nog geen maatzadel wil (anders had ik Ninon gebeld).
En ook al was deze zadelmaakster niet ''slecht'', Ninon is toch nog beter en ik laat haar dan ook zeker de volgende keer weer komen.
Ik blijf er bij dat Ninon haar service en werk perfect is en ik me geen betere zadelmaakster kan voorstellen.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 16:03

Het is al weer een tijdje geleden dat ik het topic heb geopend, maar wil iedereen nog bedanken voor de reacties! Ik heb sinds vandaag mijn nieuwe zadel van Ninon en ik ben er echt heel blij mee! Ze heeft echt een superzadel voor ons gemaakt :) .

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:04

ninon is ook echt super!! veel plezier met je zadel!!

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 22:49

Wat leuk dat je zo blij bent. Veel plezier ermee!