Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
(heb 2 zadels waarvan een bruine dressuur met weinig wrong want dat vind ik fijn bij de pony die ik rijd) 

. Is een resultaat van een tijd lekker weinig gedaan en een zadel wat niet lekker heeft gelegen waar ze mee in de staak ging. Uiteindelijk aangegaloppeerd met zadel van Ninon en het schoof niet
. Dat is echt uitzonderlijk voor ons. Paard ontspande toen meteen ook zowaar (ok, ze liep nog scheef maar dat was meer eigenwijsheid omdat ik al een hele tijd niks met haar doe en ze opeens weer aan het werk moest). Nog andere zadels geprobeerd, maar alle andere bleven schuiven. Met het eerste zadel liep ze ruimer en beter dan ooit (al denk ik dat Ninon zich wel afgevraagd moet hebben wat voor spook ik als paard heb
). Het wordt waarschijnlijk dus ook dat zadel, ik zit alleen nu te twijfelen of ik een zwart of bruin zadel neem. Heb een wit paard, dus heb in eerste instantie voor zwart gekozen. Is wel mooi op wedstrijden, helemaal wit zwart? Bruin vind ik mooier als ik het zadel zo zie liggen, maar zwart lijkt me op het paard mooier... Als iemand nog een suggestie heeft.