Hoofdstel, welk merk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MissKing

Hoofdstel, welk merk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 18:22

Ik ben op zoek naar een mooi hoofdstel, met soepel (zacht) leer, maar zie door de bomen het bos niet meer zo. Ik zie hoofdstellen van 50 euro, maar ook van 200 euro. Is duurder nou altijd beter?

wat is nou een goed merk?
Budget is rond de 75 euro. Als iemand mooi (nieuw) hoofdstel nog heeft liggen, dan hoor ik het ook graag natuurlijk :D

Anoniem

Re: Hoofdstel, welk merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 18:30

Ik heb een hoofdstel van Imperial Riding, en ben er erg tevreden over, mooi zacht en soepel leer, het zit fijn volgens mijn paard. En die kan het weten.

cvelthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 18:36

Ik heb vanmiddag net een nieuw hoofdstel bij de EJ gehaald, met een bruine lakneusriem en bruine lak frontriem met steentjes, verder gewoon zwart. net zoiets als de Rossner Lak

Ze staan op www.ej.nl en dan onder het kopje nieuwe hoofdstellen.
Ik ben tevreden over de kwaliteit zeker voor die prijs

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 18:50

ik ben echt te spreken over lj en antilope hoofdstellen :)

Okielove75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 18:54

Ik heb een schockemoehle, ben hier heel erg tevreden over. Weet alleen niet of er een leuke in jou prijsklasse is.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 20:17

Deze: http://www.horsewaredekens.nl/index.php ... 1&Itemid=4

Wat een ontzettend fijn hoofdstel. Mijn paard is zoveel rustiger met zijn hoofd geworden. Ik rijd zelf niet bitloos, maar met dit hoofdstel kan je ook op 3 manieren bitloos rijden. Tevens zit er een kaptoomringetje op, ideaal met longeren. Voor ruiters met onrustige handen, worden bitclips bijgeleverd.

Het hoofdstel is er ook in een luxere versie, de Rambo Micklem Competition, dan zonder kaptoomringetje en niet bitloos te rijden.

Het leer is van goede kwaliteit.
Voor mij geen ander hoofdstel meer.

NiG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:24

Gooya schreef:
Deze: http://www.horsewaredekens.nl/index.php ... 1&Itemid=4

Wat een ontzettend fijn hoofdstel. Mijn paard is zoveel rustiger met zijn hoofd geworden. Ik rijd zelf niet bitloos, maar met dit hoofdstel kan je ook op 3 manieren bitloos rijden. Tevens zit er een kaptoomringetje op, ideaal met longeren. Voor ruiters met onrustige handen, worden bitclips bijgeleverd.

Het hoofdstel is er ook in een luxere versie, de Rambo Micklem Competition, dan zonder kaptoomringetje en niet bitloos te rijden.

Het leer is van goede kwaliteit.
Voor mij geen ander hoofdstel meer.

Is het niet lastig dit hoofdstel goed op je paard af te passen? Het principe klinkt in ieder geval goed (heb via de site naar een filmpje gekeken), maar als dit hoofdstel net niet goed zit heb je denk ik wel een probleem.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 22:36

NiG:
Er is een topic op Bokt, wat speciaal over dit hoofdstel gaat. Daar heb ik veel tips uitgehaald. Bij de levering van het hoofdstel zit een CD waarop precies uitgelegd wordt hoe je het om moet doen en waar je op moet letten.
Verder heb ik foto's gemaakt van mijn paard met hoofdstel aan, en deze gestuurd naar de gene van wie ik het hoofdstel gekocht had (is een mw op Bokt die deze hoofdstellen inkoopt en verkoopt, ze is goedkoper dan in de winkel) Zij kan indien nodig nog wat tips geven.
Als je eenmaal het principe van het hoofdstel doorhebt is het niet moeilijk, maar even goed inlezen vond ik wel belangrijk.

melissa256

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 12:14

ik heb zelf een anky hoofdstel en is echt super !! is ook al vanaf het begin af aan soepel en blijft ook heel mooi aangezien ik het echt maar 1x in het jaar invet.