Die met losse ringen dus, omdat die niet kantelt, ik heb begrepen dat de uitvoering met de busafwerking scherper is omdat die kantelt in de mond.
Een tijdje terug startte ik een topic over een ongebroken bit, wat daar de ervaringen mee zijn, en of mensen die vriendelijk vonden, mijn merrie vond haar dubbelgebroken bit héél druk in haar mond, en was er eigenlijk steeds mee bezig, omdat de beweeglijkheid haar erg afleidde. Na wat piekerwerk mijnerzijds heb ik er een ongebroken watertrens in gehangen. Daar is ze veel rustiger mee, omdat het een bit is dat heel, heel stil ligt kan ze zich veel beter concentreren, en ik vind haar er fijner mee.
Toch is het nog niet optimaal, nog niet wat ik wil.
Ik heb het idee dat ze RVS wat saai vindt (ze houdt van een smaakje, en heeft een voorkeur voor zoet) en smaakloos. Ik dacht eerst dat ze niet van een smaakje hield, maar dat had ik mis, het andere bit is gewoon te druk. Ze houdt wel van smaak, ze wil alleen niet al die drukte in haar mond.
Verder vind ik dat het bit onvoldoende ruimte heeft voor de tong, omdat het bit niet druk is gooit ze haar tong er niet meer overheen, maar toch zit het niet geweldig.
Na nog wat denken kwam ik dus op bovenstaand bit.
Aurigan, dus zoetig smaakje -> check.
Tongboog, dus ruimte voor de tong -> check
ongebroken, en dus rustig -> check
Let wel: ik ben niet op zoek naar een scherp bit. Ik ben op zoek naar het best passende bit, het perfecte bit voor haar, wat zij het fijnste vindt. Ik vind het niet erg als ze even moet wennen, ik heb tijd zat en zeker voor haar.
Dus brand los, maak van jullie harten vooral geen moordkuilen: wat zijn jullie ervaringen? Hoe reageerden jullie paarden, en met name de paarden die graag een bit hebben dat stil ligt?

_
met dit bitje loopt ie super, net alsof hij hrt fijner vindt om minder gefriemel in zijn mond te hebben.