Equestor zadel (en/ of Harrie van den Bosch)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Piaffe

Equestor zadel (en/ of Harrie van den Bosch)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 17:56

Vanmiddag is Harrie vd Bosch, zadelmaker, bij mij langs geweest om mijn huidige zadel te checken. Deze ligt niet goed (wat ik eigenlijk van tevoren wel wist).

Hij adviseerde, gekeken naar lichaamsbouw van mijn paard en mij, om een Equestor te proberen. Ik ga dan met mijn paard naar hem toe om te proberen. Hij heeft nieuwe en tweedehands Equestor zadels liggen. Volgens hem kan hij wrongen e.d. voor mij aanpassen en natuurlijk het zadel zelf op maat maken voor mijn paard.

Hij heeft ook andere zadels welke ik kan proberen, maar hij was met name enthousiast over de Equestor.

Op bokt lees ik op zich prima dingen over het zadel an sich. Niet over de service van Equestor zelf.

Hoe kan dit? Werken Harrie van den Bosch en Equestor samen? Iemand enig idee?

Verdere ervaringen met Equestor (niet met Inge) en Harrie van den Bosch, zijn ook zeer welkom :)

WendyBZ

Re: Equestor zadel (en/ of Harrie van den Bosch)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:19

Ervaringen met Harrie zijn prima :j Zowel tuig als zadel. Overmorgen komt ie weer langs om de zadels te checken :) Met Equestor heb ik geen ervaring.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:30

Ik heb zelf een 2e hands Equestor Levada gekocht via een ruitersportzaak. Deze hadden het zadel via inruil verkregen. Is netjes door een MSFC gepast op m'n paard en ligt goed.
Het zadel is bij de vorige eigenaar door Equestor aangemeten op dat paard. Dat paard was schijnbaar het tegenovergestelde van de mijne (ik heb een Fries, nogal breed), en de eigenaar vond het zadel vreselijk.
Heb wel meer verhalen gehoord over Equestor zelf. Zonde, want het zijn wel fijne zadels!!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 22:24

Mijn vorige zadel was een Equestor. Als die Harry een leuk tweedehandsje voor je heeft liggen, dan zou ik het wel weten! Zadels vind ik kwalitatief goed. Service is bagger, maar dat wist je al. Ik heb mijn zadel uiteindelijk verkocht, omdat hij maar naar voren bleef schuiven (singelstoten zaten voor mijn paard te ver naar achteren). Jammer want ik vond het een fijn zadel!
Ik heb nu een Zaldi Lander via trekkingsaddles.