Mijn paard is groot en goed gespierd. De laatste tijd best ontwikkeld dus dan bestaat natuurlijk de kans dat je zadel te klein gaat worden
Ik ben begonnen met een aangemeten Hulsebos zadel. Super fijn zadel maar na ca 3 jaar alleen nog een fijn zadel voor mij.. paard had inmiddels een wervel scheef zitten. Het zadel was trouwens wel netjes elk jaar gecontroleerd en lag volgens hun prima...
Zadel verkocht en een nieuw zadel gekocht, dat is nu anderhalf jaar geleden. Netjes aan laten meten door een bekende ruitersportzaak. Afgelopen maand is er een zadelmaker geweest, ik dacht dat mijn zadel opgevuld moest worden. Commentaar van de zadelmaker was echter dat dit zadel absoluut niet past op mijn paard. Hij zit te krap bij de schouders en hij kon er niets aan doen om hem beter te laten passen. Ook zadel 2 was een nieuw aangemeten zadel! Deze zadelmaker verkoopt trouwens geen zadels dus had er geen enkel belang bij om te zeggen dat het zadel niet zou passen.
Nu moet ik dus binnen 5 jaar mijn derde zadel gaan kopen. Jullie snappen dat mijn portemonnee hier best iets moeite mee heeft.. 1x een goed zadel kopen is logisch maar om dan gewoon 2x een fout zadel te hebben terwijl je mensen inschakeld die er verstand van zouden moeten hebben is best droevig...
Maar goed, zadel 3 gaat er natuurlijk komen alleen weet ik niet meer wat ik nu moet aanschaffen. Mijn vertrouwen in de zadelmakers is enigzins gedaald door wat ik nu heb meegemaakt. Wie ga ik nu bellen om te zorgen dat beest en ik samen blij worden en nog jaren kunnen rijden met een nieuw zadel (regio veluwe/polder)?
Iemand advies?