gelpad op gezonde rug?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Annepony

gelpad op gezonde rug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 09:49

hallo allemaal

ik heb altijd begrepen dat als je een een gelpad tussen het zadel en het dekje doet de gelpad dan de klappen iets opvangt van de rug , kan een paard dan nog wel zonder gelpad als je er eenmaal aan begint of zit je er voor altijd aan vast , mijn paard heeft een gewone gezonde rug is een gelpad dan juist goed of niet goed en word de rug er slechter van . ik hoor allemaal verschillende verhalen en wil het nu toch wel weten wat jullie ervan vinden!

groetjes Anne

Angela

Re: gelpad op gezonde rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 09:51

Als het zadel past, doet een gelpad meer slecht als goed. Het zadel komt immers anders te liggen door de gelpad, en het is dus af te raden.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 09:52

Angela schreef:
Als het zadel past, doet een gelpad meer slecht als goed. Het zadel komt immers anders te liggen door de gelpad, en het is dus af te raden.

Ik wilde net hetzelfde gaan zeggen..

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 10:47

Ik wou dat ook gaan zeggen, en dat er geen klappen op te vangen zijn als je zadel goed past.

nicole1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:21

als je paard een gezonde rug heeft zie ik het nut van de gelpad niet in

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:27

idd als je paard een goede rug heeft en je zadel past goed, dan zou ik niet gaan knoeien met een gelpad. uit onderzoek is gebleken dat een gelpad de druk helemaal niet beter verdeeld, maar juist de druk op de drukpunten verhoogd. Het artikel heeft enkele jaren terug in Bit gestaan.

Bij mijn paard zie ik het ook zonder gelpad een mooie aftekening op de rug van de volledige kussens en met gelpad heb ik 2 droge bollen op de schoft. Drukking dus...