Wintec springzadel.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xJasmijn

Wintec springzadel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 19:09

Hallo,

Ik ben van plan om een springzadel te kopen voor mijn fjord. Om bosritten mee te rijden, omdat. Ik daar veel spring.. Omdat ik best veel spring,niet hoog ofzo. Maar ik merk toch dat ee dressuur zadel echt niet fijn is om mee te springen, en om mee in de bossen te rijden.

Ik zat dus te denken aan een wintec springzadel, het voordeel daarvan vind ik dat je de boom kan verwisselen.

Mijn vraag is dus ; wie van jullie heeft ervaring met dit zadel?

Johnnydepony

Re: Wintec springzadel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 08:35

Wintecjes zijn echt nette zadels voor een nette prijs. Mijn ervaring met pasvorm is goed, maar dat is zo paard afhankelijk. Anders kun je misschien ook kijken naar een thorowgood. Die zijn kwalitatief iets beter.

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 09:33

Oke, is dat ook met een verwisselbare boom? en zijn ze van kunststof?

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 09:36

xJasmijn schreef:
Oke, is dat ook met een verwisselbare boom? en zijn ze van kunststof?

De nieuwe wel, en klopt, dus makkelijk in het onderhoud.

Vergeet alleen niet: een wisselbare boom is nog niet alles, ook de lengte van het zadel en de vorm van de boom spelen mee! Daar komt bij dat Wintecs, zoals bijna alle zadels, first and foremost zijn ontworpen voor sportpaarden, en het dus zeker met een Fjord nog geen enkele garantie bied dat een Wintec een "makkelijke pasvorm" heeft.

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 16:16

Ja, dat weet ik. er heeft al eens een wintec VZH op gelegen met een witte boom, en dat paste :) maar ik wilde geen VZH zadel, maar een dressuur zadel, en nu ligt er dus een Kieffer dressuur zadel op.

En daarom wil ik nog een spring zadel bij, dat niet veel onderhoud kost := en omdat het 10x fijner is in de bossen dan een dressuur zadel.

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 18:46

Weet eimand trouwens waar ze te koop zijn? In de kleur newkent? kan ze namelijk helemaal nergens op internet vinden!

NiG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 08:42

Ik ken iemand met een wintec vzh zadel met verwisselbare boom die goed past op diverse fjorden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 10:08

Allereerst hebben Wintec GEEN verwisselbare boom : slechts een verwisselbaar kopijzer voor verschillende schoftbreedtes. Dat is maar een klein stukje van het geheel dat moet passen. Ik heb de bruine spring-Wintec jaren geleden gehad maar mijn paardje had te veel schoft er voor , het zadel was te vlak waardoor het ging bridgen en dus alleen op de voor- en achterkant van de rug contact maakte.

Daar verander je niks aan met een andere maat kopijzer :P

Over het algemeen hebben Fjorden wel een wat vlakkere rug dus dat moet weinig problemen geven , mits de kussens goed aansluiten op de rugvorm , maar als het een hele brede Fjord is dan is het wel de vraag of er een kopijzer in past dat breed genoeg is rond de schoft.

XjettekeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 16:48

Ik denk dat ze op een fjord wel passen.
ik heb iig wel goede ervaring met een springzadel van wintec, maar ikzelf zit daar niet fijn op na lang stappen :)

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 21:04

Oke, hiij heeft nu boommaat (volgesmij) 35 of 34, en hij is geen brede fjord, maar ook geen smalletje ;)

Ik kan trouwens nergens de kleur newkent vinden van wintec... Jammer...