[WN] Wie kan mij helpen...wat voor zadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Malkesta

Wie kan mij helpen...wat voor zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 20:42

Ik heb dit zadel van een kennis gekregen maar wat voor zadel is het western dat snap ik :D , maar dan....
Hij schijnt lekker te zitten volgens man en kind..ik ben er ietsie te zwaar voor...lees te dikke billen :o :D ..
Afbeelding

Wie weet het..

crazycactus

Re: Wie kan mij helpen...wat voor zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 11:07

Wauw dat is een oldy, volgens mij meer Zuid Amerikaans gezien de beugels en beugelriemen. Gaaf ding hoor!!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 11:09

Het is idd een apart geval :) Typische tooling ook.

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 12:15

Ik dacht altijd hoe meer versiersels hoe meer meuk het is :D ...Maar het leer is echt wel van degelijke kwaliteit, een Crates is het niet, maar een goedkoop westernzadel ala Divoza is het zeker niet. Echt wel degelijke kwaliteit en die beugels zijn ideaal, want ons zoontje gaat erop rijden en de beugels kunnen mooi kort.Hij komt van iemand die heeft hem van ebay uit Duitsland gekocht voor 70 euro....dat heb ik er lang niet voor betaald :o :D

Afbeelding

Afbeelding

Maar wat het dan wel precies is...had ook al gegoogled maar vind ook niets wat er op lijkt..

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 12:24

Apart zeg. Ik vind hem nog best mooi. Misschien wel een idee om hem even door een zadelmaker te laten nakijken of de structuur nog in orde is? Weet niet of dat kan, maar even checken of de boom in orde en recht is, de beugelophanging stevig genoeg, etc.

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 12:36

Roosje1987 schreef:
Apart zeg. Ik vind hem nog best mooi. Misschien wel een idee om hem even door een zadelmaker te laten nakijken of de structuur nog in orde is? Weet niet of dat kan, maar even checken of de boom in orde en recht is, de beugelophanging stevig genoeg, etc.

En ik heb em nog niet eens gepoetst :D Dat is een goeie tip id even laten nakijken voor de zekerheid. alleen ons zoontje kan niet wachten dus die gaat er vanmiddag even mee rijden kijken hoe dat werkt voor hem.

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 17:57

Vandaag nog even foto's gemaakt hoe het lag/staat. Ik heb ook een oproep geplaatst op een forum uit Amerika, je weet maar nooit...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Op zeker dat dit met linkjes kan...weet alleen niet hoe..

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:58

Tja, echt passen vanaf foto's kan niet, daar heb je een expert voor nodig. Maar mijn eerste indruk van de bovenste is wel dat het zadel erg krap lijkt..

Daarnaast zou ik de singel anders vastmaken: [WN-AM] voorbeeld hoe een westernsingel vastgemaakt moet worden. Dit gaat je namelijk een flinke drukplek bij de knoop opleveren.

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 20:00

troi schreef:
Tja, echt passen vanaf foto's kan niet, daar heb je een expert voor nodig. Maar mijn eerste indruk van de bovenste is wel dat het zadel erg krap lijkt..

Daarnaast zou ik de singel anders vastmaken: [WN-AM] voorbeeld hoe een westernsingel vastgemaakt moet worden. Dit gaat je namelijk een flinke drukplek bij de knoop opleveren.

Het ging mij er ook om hoe het stond of of het voor stapritjes die mijn man die 1 of 2 keer in de maand plaatsvinden kon.
We hebben hem ook voor mijn zoontje en dat mijn man op de zwarte een stapritje kan maken door het bos.
Ik rij op de zwarte met een engels zadel dat zit voor ons lekkerder, en we geven nogal gas dus, dat doet mijn man toch niet die is meer van het stapwerk.
Het viel nog mee wat hij zit bij de vos toch net wat krapper als er een volwassen op heeft gezeten, maar daar lag zelfs mijn Crates met semi boom op een gegeven moment ook niet meer..Veel te hoge schoft..

Ja die singel daar hadden we ruzie mee :o mijn man zei al, dit moet anders want het hoort zo niet onze Crates zat zoals de 2e serie foto's uit je link vast.
De singel is ook van sjorband gemaakt, waar het zadel van geweest is die heeft hem er zelf aangezet, daar wil ik een nieuwe en een van leer weer aan hebben.
Dus thanks voor de link!
We zijn benieuwd wat voor soort zadel het nou is, dus we zoeken nog wat rond.