Pasvorm/welke maat Weatherbeeta deken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Erretje

Pasvorm/welke maat Weatherbeeta deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 14:26

Ik twijfel een beetje over de maat van deze dekens.

Ik stap over van de Amigo dekens naar de Weatherbeeta vanwege de mooie grote staartflap omdat mijn paard deze winter buiten blijft. Ze is een kruising KWPN x Haflinger van 1,65 hoog, heeft een laag uitgesneden hals en een stevige, brede derrière.

Daarvoor had ik van de Amigo die haar verder prima paste, altijd een maat groter, de 6,9" (200 cm) terwijl ze qua lengte eigenlijk de 6,6"(198 cm) zou moeten hebben, omdat ze anders de deken naar voren trok als ze met haar hoofd naar beneden staat.

Qua pasvorm, budget en wensen komt de Weatherbeeta Landa Freestyle Standard dan het dichtst in de buurt, maar ik lees dat ze ruim vallen, dus ik weet niet welke maat ik moet nemen. Iemand ervaring met de wat bredere paarden en hoe de maten vallen?

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 17:39

Ik heb een tinker van 1,63 hoog, warmbloedig type, maar wel stevig. Beschrijving komt aardig overeen met jouw paard. Ik zou de lengtemaat nemen die je paard normaal nodig heeft. Als dat een 1,98 is, dan kan je denk ik gewoon volstaan met deze maat.
De ruime hals en de bewegingsvrijheid is ideaal bij de WB.

Model van mijn paard is hier te zien:
http://i742.photobucket.com/albums/xx64 ... AG0030.jpg

Op deze foto zie je de wijdte van de hals. Ponietje staat er wel voor, maar geeft toch wel een beetje beeld. Is WB-deken, Joules. De WB Joules dekens hebben stippen, strepen en lekker veel kleur :)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-Q8AJGUPO.jpg

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 19:28

Aah, top dank je wel :)! Joules is toch ook een 'leuke print' versie van de Landa freestyle? Ik zag dat de checkers ook hier en daar lekker in de aanbieding is.