Wie van jullie heeft zelf zijn zadelkast gerealiseerd? En dan doel ik niet op die kleine zadelkasten die je op een manege ziet, maar meer naar een soort kastenwand.. inclusief lades etc.
Zoiets (maar dan minder luxe uiteraard) Voorbeeld van SeBo4horses;
Zolang je het behandeld moet dat geen probleem zijn. Waar denk je dat de huizen in Amerika van gebouwd zijn
_KellyAV
Geplaatst: 21-10-11 08:19
Vienna2007 schreef:
Heb je er een foto van?
nee heb helaas geen foto
gohya
Geplaatst: 21-10-11 08:19
Vienna2007 schreef:
Zolang je het behandeld moet dat geen probleem zijn. Waar denk je dat de huizen in Amerika van gebouwd zijn
Ik denk van hardhout? dat is prima en sterk hout maar moeilijk te bewerken w.b.t. schroeven en spijkeren.
Knoffer
Geplaatst: 21-10-11 10:48
Of geïmpregneerd hout. Zijn ook genoeg hardere zachte soorten die geschikt zijn voor buiten, dus een kast moet toch ook echt wel kunnen. Ook echt niet alle schuurtjes en tuinhuisjes zijn van hardhout gemaakt. Gewoon goed behandelen en onderhouden.
De kast op de foto is waarschijnlijk gewoon in een goed gebouwd gebouw. Daar heb je geen last van vocht en zal het hout goed blijven. In een gemiddelde pensionstalling zal deze kast het inderdaad niet zo lang volhouden qua mooi zijn. Qua functionaliteit wel, maar dan kan je net zo goed een goedkopere kast komen
Mijn vader moet ook nog een kast voor me maken, maar ja ik weet zelf nog niet zo goed hoe ik hem wil hebben.. Moet natuurlijk niet te klein zijn, maar kan ook niet te groot. Misschien hier nog tips oid?
IN huis, niet aan huis. Ligt aan de vochtigheid van de ruimte waar de kast in komt.
Multiplex/betonplex is voor de zelfmaakkasten het beste. Wel voor voldoende ventilatie zorgen en zorgen dat hij stukje van de grond afstaat en muis/rat vrij is.
Wat een gaaaave kast! Ik ben ook nog opzoek naar een goeie kast, maar kan hem echt niet vinden. Ben er dus ook over aan het denken om hem zelf te bouwen..
Wat een mooie kast Ik heb een kleine kast op pensionstal, daar is ook geen ruimte voor zo'n grote kast, maar niet alles past erin, 4 dekens moeten erboven op liggen
Ik heb van een kledingkast omgebouwd 1m breed en 50cm diep dekens zitten apart in een kist em dekjes op een rek ernaast
PIETJE1
Geplaatst: 24-10-11 08:51
Mijn Opa heeft ereen voor me gemaakt heeft geen lades wel 3 planken en zadel en alles, en is wel een stuk kleiner dan de foto die je er bij hebt gezet.