JC hoofdstel hoe kwaliteit en maatvoering

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HBZ

JC hoofdstel hoe kwaliteit en maatvoering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 22:23

Ik kwam deze week een site tegen waar ze Jc hoofdstellen verkopen met een lak neusriem in de kleur bruin.

Nu ben ik al heel lang naar zoiets opzoek en is dit ook nog een super betaalbaar.
Maar ik vraag mij af hoe de kwaliteit is?
Wie van jullie heeft een hoofdstel van Jc of heeft er ervaring mee?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 22:34

Ik heb de JC lak bijna 1,5 jaar geleden gekocht mijn paard paste de full niet goed hij heeft een breed hoofd vooral in de kaken en voorhoofd, de frontriem paste dan ook helemaal niet alles zat in de laatste gaatjes dus heb ik hem verkocht.

hierbij een foto wel alleen de nesuriem van jc de rest is van een ander hoofdstel omdat hij dus niet paste :=
Afbeelding

Nu mn andere paard rijklaar wordt gemaakt zit ik te denken hem weer aan te schaffen, deze heeft geen groot hoofd en verwacht dat full goed gaat passen.

Het leer was wat stug de eerste weken maar naar gebruik en goed onderhouden werd hij soepeler geen döbert/passier kwaliteit maar dat kan ook niet voor die prijs.

EJV

Re: JC hoofdstel hoe kwaliteit en maatvoering

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 11:31

Ik heb ook de JC lak, voor mijn twee jarige pony. Haar eerste hoofdstel dus moest wel een redelijk hoofdstel zijn, bevalt me erg goed. De neusriem gebruik ik ook bij mn andere pony die maat cob heeft. Ben er erg tevreden over en het leer vind ik geen eens zo stug. :)