Ik heb laatst een dressuurzadel op m'n paardje gehad, geen idee wat voor merk het is maar ik kon er in elk geval niet echt in wennen.
Nu is het voor mij ook zo dat ik totaal geen dressuurzadels gewend ben (altijd op veelzijdigheidszadels gereden, en ook nog wel eens op springzadels). Nu is dit volgens mij ook nog eens een zadel dat gewoon echt echt dressuur is. Voor mij erg lange zweetbladen, goede diepe zit etc. Toch ben ik niet helemaal 'wauw' over dat zadel, ik kan er gewoon niet aan wennen. Wil er van de week nog eens mee gaan rijden, misschien dat het dan iets beter gaat en het gewoon een kwestie is van wennen.
Ik wil wel graag een zwart dressuurzadel, en nu heb ik zowel een Rossner Amerika veelzijdigheids- als springzadel op mijn paard gehad en beide passen erg goed. Mijn voorkeur gaat eigenlijk dus een beetje uit naar een Rossner Amerika dressuur alleen nu als ik ze zo bekijk lijkt mij dat ook een zadel met toch wel lange zweetbladen (denk dat ze te lang worden, iemand die het zadel heeft en voor mij eens zou kunnen meten? Ik meet dus het gehele zweetblad op (leg de 0 onder het kleine zweetbladje helemaal tegen de bovenkant aan en dan onderaan het zweetblad kijken wat de lengte is..) Daarbij viel mijn oog ook op de Rossner Utah dressuur, lijkt me een model dat iets meer richting veelzeidigheid gaat. Het is gewoon een kwestie van proberen (ik weet het), maar zou toch willen vragen of er mensen bekend zijn met deze zadels en mij ook wat meer over de pasvorm e.d. kunnen vertellen?
Daarbij zou ik dus ook graag de maat van het zweetblad van beide zadels willen weten (het is niks als je net met je voeten onder het zweetblad uit komt.
)Groetjes
Dus toen eerst 1tje korter gedaan wou nog niet echt, en toen nog maar weer 1tje (mijn eigen maat dus die ik gewoon bij vz heb) toen ik tenminste wat vaster zitten en fatsoenlijk druk op mijn beugels houden. Let wel het is niet dat ik sta vanuit die beugels o.i.d. Kan ook heel goed gewoon door blijven lichtrijden zodra ik mijn beugel verlies, maar zodra ik mijn balans weer ergens opnieuw in moet vinden vind ik het toch wel fijn dat ik voldoende steun aan mijn beugels heb. Wil er dus zeker nog wel een keer in gaan rijden {uiteraard ook stug weer proberen met 2 gaatjes langer in het begin}, wellicht gewoon een kwestie van wennen. Echter zijn de zweetbladen 50cm geen idee of dit gewoon normaal is of extra lang ofzo?