Wegens het niet meer passen van mijn podium zadel op mijn arabische merrie ben ik op zoek naar een ander passend zadel. In tegenstelling tot wat men vaak denkt, dat arabieren allemaal smal en kort zouden zijn met een enorme schoft, is Ghashira idd wel vrij kort, maar ook erg rond, met vrij brede schouders en geen extreme schoft. Als je haar van ver ziet lopen/staan, doet ze wat denken aan een grote maat welshpony. Achteraan staat ze wat overbouwd zodat het lijkt of haar rug wat doorzakt, maar dat is in feite niet en met veel grondwerk (pessoa oa) werk ik er regelmatig aan om haar buikspieren goed te trainen zodat haar rug idd niet doorzakt...
De podium ligt er momenteel als een schotel bovenop, mevrouw is nl door het trainen (en ze eet ook best wel graag) wat gespierder en ronder geworden. Ik heb de kieffer gepast, waarmee mijn man rijdt op een van de andere arabieren, een kieffer garmisch(veelzijdigheidsmodel) en die ligt haar als gegoten. Ok, zou je zeggen,w aarom dan verder zoeken? Wel, ik voel me op dat soort zadel niet lekker zitten, ghashira is nogal temperamentvol en kan bij het buitenrijden erg "elastisch'" uit de hoek komen... ik wil dus wel een zadel waar ik mezelf vaster in voel. Vrienden van me rijden op hun arabier (en ook op haflingers) met een stockzadel en dat lijkt me idd wel knusjes zitten... anderzijds ken ik ook iemand die op een soortgelijke arabier met een spaans zadel (deuber) rijdt. Intussen heb ik ook ontdekt dat ook Kieffer een spaans model heeft: de Kieffer Ibero... Wie heeft er ervaring met zulke zadels? Op welk type paarden? Voor en nadelen? Andere suggesties???? adresjes waar je zo'n zadel ns kan verkrijgen om te testen?
Laatst bijgewerkt door Tanja op 19-10-11 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Schreeuwende caps. uit titel verwijderd.