Zaldi Schooler voor Fries?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bethje31

Zaldi Schooler voor Fries?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 08:52

Hallo,

Ik wil binnenkort mijn eigen zadel gaan kopen. Ik ben bijrijder bij een jonge Fries en ik rij nu op het zadel van de eigenaar, op een veelzijdigheidszadel van Zaldi. Nu zit dat opzich prima maar ik merk dat voor dressuur ik er niet zo lekker op zit omdat ik het lastig vindt om mijn benen lekker te laten hangen. Ik doe nu vaak mijn beugels uit bij doorzitten. Ook heb ik niet echt het gevoel dat ik er stevig in zit terwijl dat buiten vaak nog wel nodig is. Het is een braaf paard maar ook jong dus nog vaak schrikken, sprintjes, struikelen etc.
Nu ben ik altijd al geinterresseer geweest in barokke zadels ook omdat ik denk dat dat goed past bij barokke rassen zoals de Fries.
Via de site van trekkingzadels kwam ik de Zaldi Schooler, behalve het uiterlijk sprak de term "bokproof" mij ook wel aan.
Ik heb wel vaker op Spaanse zadels gezeten en ik vind ze zit ervan heel prettig, ik voelde me er altijd heel zeker bij, ook met wat lastiger paarden.
Nu mijn vraag: heeft iemand hier een Zaldi Schooler? En wat vind je ervan? En ook zou het een geschikt zadel kunnen zijn voor een Fries? Ik rijd zelf vooral buiten en dressuur. Soms een heel klein sprongetje (maar dat hebben natuurlijk het veelzijdigheidszadel voor).
Al het advies is welkom! Een ander goed merk voor een dressuurzadel trouwens ook

Angela

Re: Zaldi Schooler voor Fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 09:57

Ga in ieder geval niet het zadel op de gok kopen. De ene zaldi is de andere niet kwa pasvorm, dus je kunt er niet zomaar vanuit gaan dat deze ook zal passen. Een barok zadel kan prima op ieder soort paard, zolang het kwa pasvorm maar goed is. Het kom je achter door het met een zadelpasser samen te bekijken.

Over Zaldi's in het algemeen hoor ik trouwens veel positieve verhalen :j

bethje31

Re: Zaldi Schooler voor Fries?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 10:49

Ik wil uiteraard ook met de zadelpasservice van trekkingzadels gaan werken. Ik vind niet dat ik genoeg ervaring heb met hoe een zadel dient te liggen.
Kan natuurlijk zijn dat ze met een ander geschikter zadel komen.
Maar ik dacht misschien heeft iemand hier een Zaldi Schooler. Je ziet ze niet zoveel, iig niet bij mij op de manege dus lastig om mening over te vormen.
Dank je wel voor reageren in ieder geval!