Bow balance vs Metalab air system

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tammiebels

Bow balance vs Metalab air system

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 07:08

Wie kan me het verschil vertellen tussen deze twee beugels in gebruik dan? Ik hoor graag jullie mening wat jullie van die beugels vinden qua rijden en hoe goed ze blijven (roesten? kwam ik ergens tegen?) Er waren topics over maar die zijn vrij oud (2007-2008) vandaar een nieuwe. Alvast bedankt.

ps over bow balance vind ik wel wat maar over de metalab niet veel meer

Suzanne_18

Re: Bow balance vs Metalab air system

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 13:02

Bow balance heeft een gebogen beugel zodat wat meer haaks op het paard komt te hangen zeg maar.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 17:53

Suzanne_18 schreef:
Bow balance heeft een gebogen beugel zodat wat meer haaks op het paard komt te hangen zeg maar.

Het verschil "technisch gezien" kom ik wel redelijk uit maar ik ben eigenlijk op zoek naar gebruikerservaringen en aangezien de metalab ervaringen van een paar jaar terug stammen dacht ik misschien hebben ondertussen meer mensen er gebruikerservaringen mee.

Edit, maar bedankt voor je antwoord

Ilverette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 09:41

Ik lees even mee, wil misschien ook één van de twee aanschaffen.

F3nn3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 09:43

Ik ben heel erg tevreden over de Bow Balance. Ik rij er 120 kilometer mee zonder dat ik last krijg van m'n enkel/knieen. Wat ik voorheen wel had met andere beugels. Voor mij niks anders meer! Ze roesten ook niet ondanks dat ze behoorlijk nat worden met trainingen/wedstrijden.

Ilverette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 09:46

Ik heb ook gelezen dat ze via reiterlive.de veel goedkoper zijn. Ongeveer 110 euro incl. verzenden.

Edit: Kan ze alleen niet meer vinden op de site :(

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 10:18

Daan2207 schreef:
Ik heb ook gelezen dat ze via reiterlive.de veel goedkoper zijn. Ongeveer 110 euro incl. verzenden.

Edit: Kan ze alleen niet meer vinden op de site :(

Nee daar had ik ook al gezocht, kon ze ook niet vinden. Ik heb dus onderhand wel de bow balance aangeschaft. Ik had er een keer mee gereden en voor mij een wereld van verschil dus toch maar zelf gehaald.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 16:13

Ik heb een aantal setjes van bow balance en moet zeggen kan niet zonder.
Omdat ik pinnen in mijn rechterbeen heb ben ik een paar jaar geleden over gestapt op die beugels.
Met die "normale" kon ik niet meer pijnloos rijden.

Ik zweer erbij en zou niet zonder kunnen, mijn oudste set is nu 3 jaar en ziet er nog steeds als nieuw uit geen roest of echt slijtage plekken.

Je moet wel goed kijken hoe je ze ophangt ;)

Die andere heb ik zelf geen ervaring mee.

Ahumm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 14:23

sinds vorige week ook bow balance beugels (ivm pijnlijke voet). Tot op heden erg tevreden. Via Reiterlive gekocht, lukt dus nog wel en is ook zeker aan te raden in verband met het prijsverschil.
Ik ben benieuwd of er nog meer reacties komen van ruiters die er al langer meer rijden.

Ilverette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 16:47

Kun je vertellen waar je ze op de site www.reiterlive.de kan vinden? Heb weer gezocht maar zie ze echt niet. Wel als plaatje voor de categorie stijgbeugels maar als ik daar op klik zie ik geen Bow Balance beugels.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:45

Ik rijd sinds 2 maand ook met beweegbare beugels van sprenger, niet de bow balance maar de 4-system.
Ik wil niks anders weer gezien mijn knieblessure!

Ahumm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 10:59

@Daan2207: via ebay lukte dat vorige week wel. En anders heb je wel meer aanbieders.
Succes

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 13:32

Even een tip...die je misschien zelf ook al wel gevonden hebt maar toch, het limburg ruiterhuis verkoopt ze nu voor 114.95 ex verzenden