Hey hallo,
Ik heb een pony van 19 met rugproblemen doordat mijn jaguar zadel niet meer lekker ligt.
Ik heb in november een afspraak met een zadelmaker.
Maar ik vraag me af of hij een veelzijdigheidszadel breder kan maken (vooral bij de schouders)? En het zadel heeft altijd naar voren geschoven waardoor ik met staartriem ben gaan rijden, gevolg: ze zit boven haar staartwortel ook vast. Nu heb ik bij verschillende dressuurzadels gezien dat de singelstoten verlegd zijn waardoor het zadel niet meer zou schuiven is dit ook mogelijk bij een veelzijdigheidszadel?
Mocht dit zadel niet meer pas gemaakt kunnen worden naar welk merk kan ik het beste uitkijken. Of de zadelmaker vragen mee te nemen. Ze heeft een korte rug maar is erg breed. Veel zadels schuiven naar voren. Maar gezien mijn eigen kontmaat kan ik niet kleiner dan 17.5 inch hebben.
Ik wil liever geen kunststof zadel. Veelzijdigheids of dressuur maakt me niet uit. En ik hou van een zachte zitting. Gezien mijn budget zal het een tweedehandszadel worden want ik kan echt niet meer dan 1000 euro uitgeven.
Ik hoop dat iemand advies voor mij heeft.
Groetjes S