Zadel moet opgehoogt bij schoft

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Poeky

Zadel moet opgehoogt bij schoft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 11:21

Hoi,

Ik heb 2 maand geleden een zadel gekocht voor mijn paard, helemaal laten opmeten en dat was in orde. Maar gisteren kwam er een osteopate langs voor een behandeling, en ze zei dat het zadel op de schoft teveel naar voor schuift.
Verder was het helemaal in orde, dus raadde ze mij aan om er iets onder te leggen zodat het zadel aan de boom wat opgehoogt wordt.
Probleem is dat ik geen flauw idee heb hoe ik dat kan doen! Het mag enkel vooraan opgehoogt worden, want als het aan de achterkant ook hoger komt te liggen heeft het helemaal geen zin.

Iemand die hier een goede oplossing voor weet?

Btw, sorry als dit verkeerd zou staan

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:32

Een prolite pad :) Hier vind je meer informatie: http://www.prolitepads.com/
Je kunt zo`n pad zelf stellen door middel van inlages. Ik heb er zelf een met in totaal zes 'zakjes'. Je kunt dan voor een dikkere inlage erin doen. En een zeer groot voordeel is de ruggengraatvrijheid!

nutella

Re: Zadel moet opgehoogt bij schoft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:33

Ik zou degene benaderen bij wie je dat zadel gekocht hebt. Zeker als je het zadel helemaal hebt laten opmeten. Dit mag m.i. niet gebeuren na enkele maanden.

BosscheBol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:37

nutella schreef:
Ik zou degene benaderen bij wie je dat zadel gekocht hebt. Zeker als je het zadel helemaal hebt laten opmeten. Dit mag m.i. niet gebeuren na enkele maanden.

Het komt geregeld voor dat een paard veranderd onder een (nieuw/aangepast) zadel, dus het kan best dat het zadel nu niet meer lekker ligt.

Prolite kan een goede oplossing zijn. O ja een schoftpad is niet zo erg duur van Prolite is € 34.

Poeky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 11:42

@nutella ik ga volgende week naar de verkoper. Maar ik wil het zadel eigenlijk liever niet wegdoen, omdat de osteo zei dat het heel makkelijk is op te lossen en voor de rest veel beter ligt dan de meeste zadels die zij ziet voorbij komen. Mijn merrie is momenteel ook nog maar 3.5, dus het kan zijn dat naarmate ze ouder wordt het toch helemaal goed gaat liggen.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:43

nutella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:44

Verstandig. Wellicht kan de verkoper nog iets voor je doen qua aanpassing en hoef je het niet te verkopen.

Poeky schreef:
@nutella ik ga volgende week naar de verkoper. Maar ik wil het zadel eigenlijk liever niet wegdoen, omdat de osteo zei dat het heel makkelijk is op te lossen en voor de rest veel beter ligt dan de meeste zadels die zij ziet voorbij komen. Mijn merrie is momenteel ook nog maar 3.5, dus het kan zijn dat naarmate ze ouder wordt het toch helemaal goed gaat liggen.

Poeky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 11:47

Het zadel is een Saint Lourdes Modena, ik denk eigenlijk niet dat daar veel aan aangepast kan worden :P

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 16:54

leg er gewoon een handdoekje onder die een paar keer is dubbelgevouwen en anders misschien zo een showbontje waar je shims in kunt doen?? ken deze alleen van mattes maar misschien dat andere merken ze ook hebben??

weet niet wat je budget is maar je kunt het zo duur maken als je wil!

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 16:56

Zo´n pad met verschillende compartimenten is inderdaad top. Mijn zusje gebruikt deze ook, en ik moet zeggen dat het een heel handig ding is.
Wij hebben eentje van kavalkade, maar ze zijn er van meer merken.

Poeky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 17:02

Oke bedankt, ik ga morgen eens vragen aan mijn lesgever of hij met bepaalde merken goede ervaringen heeft! ;)

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:06

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 18:39

Prolite pad! Ze hebben ook een schoftonderlegger, die is een stuk goedkoper dan een hele pad. Kost iets van 25 a 30 euro. Ik geloof je dat je 'm ook bij Divoza kan bestellen.