veiligheidsbeugels?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xNursiex

veiligheidsbeugels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 14:41

Hoi bokkers,

ik weet dat er al meer topics zijn over veiligheidsbeugels, maar ik heb mijn vraag nog niet kunnen vinden.
Ik heb een tijd geleden kwik out stijgbeugels gekocht. Afbeelding
En ik ben er eigenlijk ontzettend ontevreden over, sterker nog .. ze liggen nu in de vuilnisbak ;( Ze piepten, nou daar kon ik nog wel mee leven :) maar daarnaast liet iedere keer het anti-slip los. En nu schoot ik vanmorgen constant door de beugel in, gewoon door het constant moeten olieen op advies van verkooppunt. Niet bepaald veilig dus. Ik zat constan in onbalans met die beugels.

Maar, tot zover de kwik outs, die heb ik dus al afgeschreven. Ik vroeg me af welke bokkers ervaring hebben met open stijgbeugels. Dat ze 90 euro kosten heb ik er wel voor over, als het een goed product is. Mijn kwik outs waren ook 80 euro en dus een hoop weg gegooid geld!

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen of andere tips.
Groetjes Maartje

Somebitch

Re: veiligheidsbeugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 14:50

Hmm ik heb kwikouts maar nog nooit in de olie gedaan. :o Ze piepen ook niet en geen last met doorschuiven. :n

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 14:52

Ja, maar daar heb ik niet zo veel aan, blij dat jij er geen problemen mee hebt ;)

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 14:53

Ik heb de SafeStyles (ofzo). Ben er erg tevreden over!
Ze zijn wat zwaarder dan de gewone beugels, waardoor ze wat stabieler hangen.
Daarnaast zit het oogje waar je je beugelriem doorheenhaalt overdwars, waardoor je beugel altijd goed hangt ten opzichte van je voet.

Edit: deze dus:
Afbeelding
Foto is van animo ruitersport.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 14:55

Geen last van snel je stijgbeugels verliezen? Vind het hele idee van open stijgbeugels eigenlijk nog een beetje eng haha

LouanneLoua

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:05

Ik heb ook de kwik out heb ze toen bij mijn zadel gekregen vind het heerlijke stijgbeugels nooit problemen mee gehad :=

Goede antslip zit er nu na 2 jaar nog steeds goed op piepen niet en nooit olie bij geweest, klappen netjes open etc..

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:06

xNursiex schreef:
Geen last van snel je stijgbeugels verliezen? Vind het hele idee van open stijgbeugels eigenlijk nog een beetje eng haha

Nee hoor, helemaal niet. Misschien komt het omdat ze zo zwaar zijn, maar ik verlies ze bijna nooit.
Ik merk geen veschil in rijden tussen open en dichte stijgbeugels.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 15:07

Ik had vanaf het begin af aan al last, ze piepten ontzettend. Dus dan bedoel ik ook een echt storend piepen. Op een cursus schaamde ik me gewoon helemaal kapot. Dus toen ben ik ze gaan olieen op advies van de leverancier. Maargoed, daar worden ze weer glad van. Bij warm weer laat ook nogeens de anti slip laag los. Totdat ik er één tijdens een buitenrit kwijt ben geraakt. En nu begin ik er dus ook nog doorheen te schieten, vreemd genoeg ook bij de beugel die nog wel een anti slip laag heeft.
Maar, helemaal mee gehad dus en vanmorgen na te zijn blijven hangen heel snel in de prullenbak gegooid!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:09

Ik heb deze beugels

Afbeelding

Heb ze inmiddels al ruim 8 jaar, en ben er super tevreden mee :j

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 15:10

_Kiki_ schreef:
Ik heb deze beugels

Afbeelding

Heb ze inmiddels al ruim 8 jaar, en ben er super tevreden mee :j

Maar zijn dat ook veiligheidsbeugels dan? (voorkomen ze dat je voet blijft hangen bij een valpartij)

LouanneLoua

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:11

raar ik ben er super tevreden over ;)

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 15:12

LouanneLoua schreef:
raar ik ben er super tevreden over ;)

weet ook niet of het een fabrieksfout is, de winkel waar ik ze gekocht hebt laten me iig compleet in de kou staan .. dus daar vind je me ook niet meer! het was vanmorgen gewoon een opluchting om mijn oude stijgbeugels er weer aan te hangen, ondanks het minder veilige idee.

LouanneLoua

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:14

Oke met elastiek zou ik zowiezo afraden en die open zou ik zelf aanraden :)

Die met dat dikkere laagje eromheen die buigen mee dus ook niet suoper fijn denk ik

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 15:19

Ik ben nu aan het kijken voor open stijgebeugels :) vind er nog niet heel veel over terug, maar lijkt mij dat er iig weinig aan kapot kan gaan := elastiek lijken de meningen heel erg over verdeelt te zijn, maar ik heb liever in eens iets dat echt goed is :)
Die met dikkere laag lijkt niet echt een veiligheidsbeugels, misschien meer om schokken te dempen?

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:23

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 15:26

top! ik ga even kijken, dankjewel :)

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 15:53

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 16:16

Als je de genoemde topics kritisch doorleest, dan zie je dat de negatieve reacties vrijwel allemaal van mensen komen die de beugels zelf niet hebben ("ik denk dat..." "het lijkt mij dat..." etc. etc.)........ :+ De mensen die de beugels zelf wel hebben lijken stuk voor stuk positief te zijn.

Ik heb ze ook en ben er zeer over te spreken. Ik raak mijn beugels niet vaker kwijt dan met gewone beugels.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 16:19

Hmm dat is ook weer waar, maar de negatieve reacities overheersten zo haha.
Ik heb de traditionele besteld, die schijnen meer als een gewone stijgbeugel te voelen. Maar hier wel meteen een vraag over meegestuurd :)

edit: even in je profiel gespiekt, maar allleen dichte beugels te bekennen haha

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 16:40

xNursiex schreef:
Hmm dat is ook weer waar, maar de negatieve reacities overheersten zo haha.
Ik heb de traditionele besteld, die schijnen meer als een gewone stijgbeugel te voelen. Maar hier wel meteen een vraag over meegestuurd :)

edit: even in je profiel gespiekt, maar allleen dichte beugels te bekennen haha

Ja dat klopt :D De beugels zitten aan het zadel van mijn merrie en zij staat niet in mijn profiel :+

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 16:43

Ik vind zelf die open echt niks met rijden als je keer beugel verliest kon ik hem niet meer terugvinden (erg lastig op jonge paarden of in parcours ;))
hebzelf die met zwart rubber aan zijkant erg fijn en sinsdien ook geen knieklachten meer na het rijden en veel minder rugklachten :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 16:43

Ik heb zelf van die beugels met zo'n stiekje
die safestyle vind ik er wel grappig uitzien
Alleen, behalve het dwarse beugelriemoog zie ik er weinig anders aan dan een stiekjesbeugel waar het stiekje af is :=

Gisteren overigens gevallen, maar mijn stijgbeugels niet ''nodig'' gehad. Ging er gelukkig kéi netjes uit :+

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 16:50

Ik heb ook kwikouts en hier nergens last van, wel ff nieuwe antislip laagjes gekocht en wat dichter op de zijkant geplakt voor betere grip.

Voor springen had ik altijd gpa met veiligheidsboog maar ben toen 1 keer nog blijven hangen dus nu heb ik weer mn mountain horse veiligheidsbeugels aan mn springzadel.

Die open stijgbeugel lijkt me onwijs mooi. Maar wil ze graag keer uitproberen alvorens kopen :)) (moet je wel open kant binnen doen, aan de buitenkant raak je ze denk gauw kwijt met gekke sprongen)
Die met rubberen zijkantjes werken dus echt niet. :n (ervaring..)

Afbeelding deze zijn van mountain horse :j

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 17:27

toch gek, zoveel positieve ervaringen met kwik out. Ik denk gewoon erg veel pech gehad.
Ik wacht gewoon mijn safestyles af, de positieve ervaringen overheersen en over het algemeen verlies ik mijn stijgbeugels toch bij wegschieten ivm de rare draaien die mijn pony kan maken. Dus weet ondertussen (even afkloppen :D ) dat ik zonder stijgbeugel ook vaak toch nog wel blijf zitten.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 17:34

Ik heb ook Kwik out's en ze piepen nu wel maar zijn ook al een jaar of 7 oud, als ik ze een paar keer open klap en zand er tussen uit haal is t meestal wel over :) Heb alleen nog nooit gehad dat ze open zijn gegaan als ik er af viel..