Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Daan_Ordeal schreef:Ik rijd mijn paard met het kaakgekruiste systeem en dat bevalt mij erg goed. Ik vind dit hoofdstel heel geschikt om mee te dressuren. De sidepull vind ik ook een prettig bitloos hoofdstel.
Realiseer je wel dat een (S) hackemore een scherpe inwerking heeft!
Daan_Ordeal schreef:Ik rijd mijn paard met het kaakgekruiste systeem en dat bevalt mij erg goed. Ik vind dit hoofdstel heel geschikt om mee te dressuren. De sidepull vind ik ook een prettig bitloos hoofdstel.
Realiseer je wel dat een (S) hackemore een scherpe inwerking heeft!
Cynthiaaapje schreef:S hackemore is in der daad de vriendelijkste, maar geen een hackemore is bedoeld voor contstante teugeldruk. Geen een bitloze optoming trouwens, maar de hackemore helemaal niet.
Ik denk dat je gewoon weer de knopjes samen moet hervinden..
InekeH87 schreef:Het werd al een keer genoemd, maar je kan ook proberen om met een kaptoom te rijden. Dan moet je geen stoffen kaptoom nemen, maar een leren die is namelijk steviger dan een stoffen en zal minder schuiven.
Voordeel is dat je dan wel met constante aanleuning kan rijden.
Citaat:De academische kaptoom is gemaakt van soepel leer en ziet er uit als het neusriemgedeelte van een gewoon hoofdstel. De neusriem van de kaptoom bestaat uit een met leer omhuld fijn kettinkje met vele schakeltjes met daaraan drie beweeglijke ringen. Verder zit er nog een riempje aan die aan de zijkant om de kaak gaat, zodat de kaptoom niet te veel gaat schuiven. De academische kaptoom kan in een gewoon hoofdstel geïntegreerd worden in plaats van de neusriem en kan dan in combinatie met een bit gebruikt worden.