Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Angela schreef:Het tussenkanaal is net als ieder onderdeel van het zadel: op het ene paard past het, op het andere niet. De enige kan beoordelen is een zadelmaker/zadelpasser. Ik ben altijd van mening dat je als "leek" enkel kunt beoordelen of een zadel slecht ligt, niet of het goed ligt.
sonova schreef:Van wie kreeg je dat te horen? Was dat een getrainde zadeldeskundige of een leek?Ik kreeg te horen dat het tussenkanaal van mijn zadel veel te smal is en dat ik op zoek moet naar een zadel met een breder tussenkanaal.
sonova schreef:Ik heb al heel veel zadels geprobeerd de laatste tijd maar deze vindt ik tot nu toe verre weg de beste.
Wat vinden jullie, is het nu echt zo slecht om met een zadel te rijden met een smal tussenkanaal of zijn de meningen daarover verdeeld?
sonova schreef:Ik ben ook maar een leek maar het zadel ligt mooi recht, d.w.z. de singelstoten lopen recht naar de grond en het zweetblad ook loodrecht naar beneden, het diepste punt ligt mooi in het midden van het zadel, er is meer dan genoeg schoudervrijheid, het zadel is niet te lang, eindigt in ieder geval ruim voor de laatste rib, aan beide kanten van de schoft kan ik 2 vingers breed houden voor het zadel begint en ik kan van achteren naar voren kijken onder het zadel door. Dan vindt ik toch dat een zadel redelijk goed ligt of zie ik het nu zo verkeert?
,maar het blijkt nu ( volgens de masseur dan ) dat ze haar hals te stijf houd, deze halsspieren waren keihard ( het is een ex polopaardje
) en dat ze daardoor ook de rug te strak houd. Dus de oorzaak is haar hals, niet haar zadel, die heb ik nog maar 2 keer gebruikt maar wil wel graag dat ze zich zo comfortabel mogelijk voelt natuurlijk. sonova schreef:Nee, ik dacht dat mijn paardje problemen had met de rug,daarom had ik hulp ingeroepen,maar het blijkt nu ( volgens de masseur dan ) dat ze haar hals te stijf houd, deze halsspieren waren keihard ( het is een ex polopaardje
) en dat ze daardoor ook de rug te strak houd. Dus de oorzaak is haar hals, niet haar zadel, die heb ik nog maar 2 keer gebruikt maar wil wel graag dat ze zich zo comfortabel mogelijk voelt natuurlijk.