Hoofdstel voor wedstrijd en bitloos rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

YvonneNEL

Hoofdstel voor wedstrijd en bitloos rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 14:52

omdat m'n eigen hoofdstel an vervanging toe is en ik wedstrijden ga rijden, maar ook thuis bitloos rij (met touwhalster), zoek ik een ander hoofdstel. een alles in 1 hoofdstel :j waarmee ik en op wedstrijd kan (met bit) en waar ik bitloos mee kan rijden ook fijn voor lange ritten.

Nu kwam ik op de Barefoot Contour en de Micklem competition bridle (multi is speciaal gemaakt voor bitloos, maar mag je niet mee starten, dus is deze misschien een optie).
http://www.barefootsaddlesusa.com/Baref ... id-con.htm
http://www.smartpakequine.com/micklem-c ... 8335p.aspx

Welke zouden jullie kiezen? Of 2 aparte hoofdstellen?
Laatst bijgewerkt door YvonneNEL op 16-10-11 15:26, in het totaal 4 keer bewerkt

LouanneLoua

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 14:53

Die van barefoot heb ik nog niet voorbij zien komen, vind hem er leuk uitzien maar toh\ch lijkt die Micklem mij beter :]

FahyaFemke

Re: Hoofdstel voor wedstrijd en bitloos rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 15:03

bedoel je nu een hoofdstel dat bit, en bitloos te gebruiken is?
of een bitloos hoofdstel waar je mee mag starten?

Mijn hoofdstel, de Sidepull is in ieder geval toen op de bitloze proefwedstrijd in Ermelo gekroont als meeste geschikte en vriendelijkst hoofdstel voor de dressuurwedstrijden.
zie: www.natuurlijkmetjepaard.nl

YvonneNEL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 15:18

FahyaFemke schreef:
bedoel je nu een hoofdstel dat bit, en bitloos te gebruiken is?
of een bitloos hoofdstel waar je mee mag starten?

Mijn hoofdstel, de Sidepull is in ieder geval toen op de bitloze proefwedstrijd in Ermelo gekroont als meeste geschikte en vriendelijkst hoofdstel voor de dressuurwedstrijden.
zie: http://www.natuurlijkmetjepaard.nl

bedankt voor de link. ik heb m'n tekst aangepast. het gaat erom dat ik met 1 hoofdstel op wedstrijd kan (met bit) en thuis/bij buitenritten bitloos kan rijden.
of adviseer je dan gewoon 2 verschillende hoofdstellen te kopen?

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 15:23

De Rambo Micklem Competition is niet bitloos te gebruiken. Dus als je 'm ook bitloos wil gebruiken heb je daar helaas weinig aan.
Ik heb de Multi-versie hiervan en ben er zeer tevreden over :j (gebruik 'm overigens met bit)

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 15:40

Yvonne,
als je wedstrijdhoofdstel van nu aan vervanging toe is
en je dan ook een nieuw bitloos hoofdstel wilt

heb je wel 2 hoofdstellen om te kopen, dus of je dat wilt ligt aan je eigen budget ;)

Vaak zijn gecombineerde hoofdstellen niet zo netjes om op wedstrijd te kunnen gebruiken (ik heb nog lang niet alle soorten gezien hoor, maar degene die ik gezien heb vind ik als er een 'bithoofdstel' van gemaakt word niet strak en netjes genoeg voor op wedstrijd :) ziet er dan net wat anders uit dan een 'normaal bithoofdstel' vanwege extra riempjes of clipjes b.v..

YvonneNEL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 14:58

het is de barefoot contour geworden. vandaag binnen gekregen. prachtig hoofdstel!

weet niet hoe het precies werkt maar er mag een slotje op. op deze topic!

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 16:25

Ik ben bang dat je op 2 hoofdstellen uitkomt, de gecombineerde hoofdstellen die ik ken zijn van touw of hebben een constructie waarmee je niet op wedstrijd mag. Wil je een hoofdstel waarmee je ook bitloos zou mogen starten dan zijn er 2 mogelijkheden: of een sidepull, of een systeem 5 (van FRA), het laatste is ook vergelijkbaar qua inwerking met een normaal hoofdstel.
Bij de link in het onderschrift vind je diverse hoofdstellen, mocht je willen weten welk hoofdstel geschikt is Of meer willen weten over de mate van inwerking, dan kun je altijd een mail sturen of PBen.

YvonneNEL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 16:30

maroesjka; Ik had net geschreven dat ik HET hoofdstel heb gevonden. de barefoot contour kan sidepull en met bit! evengoed bedankt voor je advies