Mijn stalgenootje heeft een paard met extreem gevoelige huid. Nu zoeken we eigenlijk een deken dat over het hoofd heen aangetrokken moet worden; kortom zonder borstsluitingen. Ik weet dat mijn western geschoolde stalgenoot er vroeger een paar had liggen, maar kan er nu niets over vinden op internet.
Wie heeft een idee? Borstbeschermers zijn geen optie.
In de western (bij quarters en paints enz) zie je dit soort dekens veel... Ze zijn duur, maar gaan een leven mee. Kijk even bij de diverse western winkels; - Arthur's in Vorstenbosch (www.westernstore.nl) - Westernspul.nl - Just western (werd al genoemd zag ik) - UHG Shop Ultimate Horse Grooming
Ik heb nog zo'n canvas deken liggen, maat 195 in goede staat. Deken is niet 100% waterdicht maar kan wel veel hebben. Niet alleen qua regen, zijn oersterke dekens, maar mijn merrie is eruit gegroeid. Is dat wat voor het paard van je stalgenoot? Is er dus eentje die je over het hoofd omdoet/aantrekt en dan met 2 buiksingels.
ultimate horse grooming shop heeft ook zulke dekens oa zenith dekens. Ik heb dit soort dekens op me arabieren liggen:)
fabienne85
Geplaatst: 13-11-11 22:50
Ik zoek voor mijn grote quarter (1,63m) ook een waterdichte 200gr deken. Ik had een HH met highnek maar die zat te strak bij zijn schouders en hij was op zijn borst te hoog gesloten. Wie weet een dekenmerk dat voor laag aangezette halzen geschikt is? Vind het maar knap lastig.