Hallo,
Ik mocht sinds juli een eigenpony en heb die nu eindelijk 1tje op het oog ik ga zondag nog een keer proefrijden maar ik denk dat 't 'm gaat worden hoor, ik ben namelijk een enorme schijterd en ik was helemaal niet bang op die pony ik wil zondag zelfs een galopje wagen! (owja, jullie denken nou en, dat is een hele prestatie ik heb vaak in de les gehad dat ik eerst 3x een uur moest rijden voor een rondje durfde te galopperen
) maar goed daar gaat het niet om,Er zitten geen toebehoren bij, hoewel ik daar wel op gehoopt had
En nou ging het net in een topic over zadels, en ik dacht owja.. ik durf dan nog niet zonder zadel erop te springen, en toen ontstond er dus een probleem..
Want ik kan waarschijnlijk wel een zadel van de manege lenen zo lang we hebben genoeg paarden in die maat en zadels die niet meer gebruikt worden..
Hoofdstel hangt er nog van een overleden paard met precies dezelfde bouw in het hoofd, ezels oren en een brede neus
dus dat kan opzich wel dan denk ik..Maargoed ook daar gaat het niet om..
Ik zoek dus een zadel van middel kwaliteit, niet hele slechte.. Géén Wintec, die dingen zijn misschien wel heerlijk goedkoop maar ik zweet me erin kapot, en heb er geen goede ervaringen mee want mijn benen waren heel mooi blauw en paars gevlekt de volgende dag
We kunnen er best wat geld aan uitgeven, want ik ga halster, deken enzo betalen met het geld wat ik voor een eigenpaard aan het sparen was..
Op maat maken kunnen we helaas niet betalen, (denk ik, ik zou dat heel graag willen maar het is gewoon te duur) daarom moet ik ook weten hoe je zo'n ding kan aanmeten? Gewoon met een zadelmaker neem ik aan, maarja.. Zouden ze dat op de manege gewoon weten? Welke zadelmaker je kan bellen??
Sorry dat het allemaal weer zo vreselijk rommelig gaat, maar ik heb mezelf geleerd dat alles op zijn pootjes terecht komt en je je niet zo'n zorgen moet maken, helaas herinner ik me dit altijd pad als alles al gebeurd is
Maargoed weten jullie goede en fijne merken en welke prijsklasse dat ongeveer is?
Som die dan alsjeblieft eventjes op
Of zeg in elk geval van welk merk jou zadel is en hoe duur die was en of je er goede ervaringen mee hebt..
2de hands is misschien ook nog een optie maar ik ga als eerst maar gewoon kijken naar geheel nieuwe zadels..
Alvast bedankt.
En aangezien mijn bericht weer rommelig is
zet ik de vraag maar even appart en dan moet je de rest van het verhaal maar vergeten:# Welk zadel heb jij? (merk, kosten, ervaringen?)
Owja, het moet veelzeidigheids zijn want ik heb niks met dressuur zadels vind ze vreselijk irritant..
En die kosten is dan alleen het zadel, niet de beugelriemen, niet de stijgbeugels etc. Alleen het zadel
Nogmaals bedankt.